Tillbehör X Performance

Diskussion i 'Xperia X Performance' startad av Samoht, 2 aug 2016.

  1. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Var in på Elgiganten och köpte ett skyddsfodral, frågade personalen specifikt om fodral till X Performance och de rekommenderade skyddsfodral Touch SCR50 från Sony. Jag frågade igen då det stod For Xperia X på lådan och fick då till svar att det är samma på X och X Performance, kan meddela att det inte stämmer. Fodralet till X Performance heter SCR56 , SCR50 är för X och det skiljer i måtten så X-fodralet passar inte riktigt. X har måtten 143 × 69 × 7,7 mm medans X Performance mäter 143,7 x 70,5 x 8,6 mm, skiljer inte mycket men tillräckligt för att SCR50 inte ska passa riktigt.
    Under tiden Elgiganten försöker få fram ett SCR56 så har jag beställt ett SBC28 genomskinligt baksidesskydd och ett InvisibleShield HD Dry som bör dyka upp idag eller imorgon. Var inne på nåt tempererat glas som skärmskydd från början men verkar vara en del problem med det så hoppade det och gick på HD Dry istället. HD Dry ska tydligen ha en glasliknande känsla, återstår att se dock. Använder SCR50 tills jag får baksidan och skärmskyddet då det är bättre än ingenting även om det inte passar så bra.
    Nån som har tips på en vettig bilhållare?
     
    Last edited: 2 aug 2016
  2. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nu sitter HD Dry på skärmen och SBC28 är också monterad. HD Dry känns bra, inte den där lite kladdiga känslan som Copter och tydligen vanliga InvisibleShield har. Täcker dock inte hela skärmen då skyddet inte går ut över den välvda delen på kanterna. Baksidesskyddet känns bra, gummiaktigt och inte alls plastigt som jag trodde det skulle vara.

    Idioti för övrigt av Sony, av de tre mobilerna i X-serien med 5"-skärm (X, XA, & X Performance) så är det ingen som har samma modell av skal då de tre har olika mått.
     
    Vipan och Nulf gillar detta.
  3. johan456

    johan456 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    Tycker SBC28 är skitnajs. Köpte via www.phonelife.se för 199 kr och är helnöjd.

    Man ser fortfarande hur snygg telefonen är samt att den är skyddad. Man får även ett bättre grepp runt telefonen, brukar vara ganska hal annars.

    Så rekommenderar SBC28 till alla som har Sony XP.