Timely larm slutat fung efter sista uppdatering

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av big_swede70, 27 jun 2017.

  1. big_swede70

    big_swede70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2013
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    OnePlus 8pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 8pro
    Info:
    Nova Launcher
    Har försovit mig en gång och varit på g fler gånger sen larmet i appen timely väckarklocka inte larmat som normalt. Larmet inställt men det aktiveras inte, detta felet kom efter senaste mjukvaran oneplus skicka ut.. Provat avinstallera och installera om appen men larmet funkar inte.. Men om man testar med en tid runt aktuell tid då kickar den igång såklart men inte om man ställer larmet typ 6-7 timmar framåt.. Alltid använt denna klocka så om någon vet ev något så.. [emoji106]
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Tror det beror på batterispararfunktionen "doze" En app som hållits aktiv i bakgrunden länge stängs ibland ned och resultatet blir att appen inte funkar som den ska. Tror det ska finnas alternativ för att exkludera specifika appar från den funktionen under inställningar någonstans, sen kan man stänga av det helt under utvecklaralternativ om jag inte minns helt fel. Har ej kvar min OP3 så kan ej kontrollera att det jag skriver är helt korrekt. Ping @jnsson@jnsson ?
     
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 171
    Mottagna gillanden:
    17 665
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Antingen så gå in under Inställningarna -> Appar -> Kugghjulet uppe i högra hörnet -> Särskild åtkomst -> Batterioptimering och trycka där det står "inte optimerade -> välj alla appar -> tryck på Timely och välj optimera inte.

    Alternativt gå till Inställningar -> Utvecklaralternativ (om du inte har det i listan, gå in under Om telefonen och tryck sedan 7 gånger på version så aktiverar du Utvecklaralternativ) och sedan slå av strömsparläge så stänger du av doze helt
    Se ovan :) och skrev allt det där från mobilen [emoji14]
     
    Psicosis gillar detta.
  4. big_swede70

    big_swede70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2013
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    OnePlus 8pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 8pro
    Info:
    Nova Launcher
    Grymt.. Tackar, ställt om den appen nu och även Swish så får vi se om de båda börjar funka som innan nu. Tack för snabba svar [emoji3][emoji106]
     
    Psicosis gillar detta.
  5. patrickkharma

    patrickkharma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hittade din andra tråd här, skrev precis i din Swish-tråd också. Har EXAKT samma problem! Bl.a Swish och speciellt alarmet, som är EXTREMT viktigt ju..helt klart oaccepteptabelt. Hur ser det ut för dig nu, funkar det? Jag har haft batterisparläge aktiverat tidigare i Utvecklaralternativ och aldrig haft problem tidigare, de dök upp nyligen! Jag kör 7.1.1 Freedom OS (Oxygen-baserat) 2.7. Vilken rom kör du och hur har det gått efter ändrade inställningar?
     
  6. big_swede70

    big_swede70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2013
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    OnePlus 8pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 8pro
    Info:
    Nova Launcher
    Hej, larmet strula pga ett gammalt satt larm som låg kvar i min dashclock widget av någon jävla anledning?? Den gjorde att timey inte larma, tog bara bort larm funktionen under dashclock extension inställningarna så va det problemet löst... Swish funkar fortfarande inte, får ingen info på tel när Någon skickar pengar.. Skumt men ja överlever..