Fråga: Tips på vart man kan förbeställa Note 5?

Diskussion i 'Galaxy Note 5 - Allmänt' startad av jimic, 14 aug 2015.

  1. Puttesson

    Puttesson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    1 096
    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    S24 +,iPhone 15 PM, S 23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    S24 +,iPhone 15 PM, S 23 Ultra
    Trevligt! Välkommen till Note 5 klubben!! Min sista Note var oxå Note 2:an innan jag hoppade på iPhonetåget.... Du kommer bli helnöjd. Vilken go' telefon det är! Är så nöjd.... formfaktorn är helt suverän....
     
  2. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    Svårt att avgöra om jag vart mer exalterad nu jämfört med S6 Edge releasen i april.
    S6 Edge har varit och är en fantastisk telefon, men edge skärmen är inget jag direkt använt mig utav, det har mer varit en ergonomisk sak, tyckt det vart väldigt skönt att svepa in menyer från sidan. Men avsaknaden av skärmskydd i härdat glas har mer och mer blivit en dealbreaker för mig. Jag köper ju hellre nya skydd nån gång då och då än att pröjsa gud vet vad för att byta skärm när microrepor uppstår.

    Vart faktiskt lite sugen på en Note4, som förvisso är en bra telefon rent hårdvarumässigt. Men när man fått känna på premium alu + glas vill man inte gå tillbaka till plasten igen ärligt talat. Var först nu när jag kollade runt och insåg att en Note 5 inte kostar så mycket som dom Svenska butikerna säljer dom för, bara genom att beställa från England sparar jag ju nästan 3000 kr. Och för dom pengarna kan jag ju köpa en begagnad s6 för om jag skulle behöva en låne telefon under tiden Note 5 är iväg på ett garanti ärende ;)

    Svåraste valet var ju dock Gold vs Titanium. Men efter lite funderande kände jag att Titanium känns mer unikt än Gold, som ändå finns på alla S6 telefoner :)
     
    Shooto Great gillar detta.
  3. Puttesson

    Puttesson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    1 096
    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    S24 +,iPhone 15 PM, S 23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    S24 +,iPhone 15 PM, S 23 Ultra
    Bra val! Rätt tänkt!!
     
  4. flashieangel

    flashieangel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2015
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre (just nu, har sagt u
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre (just nu, har sagt u
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Info:
    Gammal och seg.
    Åh vad sugen jag blir på en note 5a nu!
    *Vart kan man köpa den billigast?
    *Vad är det man ska tänka på när man köper via nätet?
    *Vill verkligen ha så jag kan ställa in Svenska språket i menyerna.
    *Vad tycker ni talar FÖR att beställa en note 5a nu eller att köpa en note 4a här i Sverige?
    *Vad tror ni priset kommer hamna på i Januari när den kommer hit?
    *Tror ni att det inom snar framtid kommer komma en note 6?

    Hoppas att någon vill vara gullig att svara på mina frågor...är inte så jättekunnig...
     
  5. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    Vet inte om det är billigast men jag köpte min från England, betalade i fredagskväll. I måndags var den skickad med DHL och i Tisdags låg den hos mitt ombud, totalt 6150 kr. Går att köpa billigare från Kina, men då är alltid risken att åka på tull så i dagsläget är UK bästa sättet. Tror ju aldrig den kommer säljas i Sverige för lägre pris oavsett, om du nu inte vill förnya ett abbonemang dvs.
    http://www.ebay.co.uk/itm/231732213321?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

    Ska du köpa utomlands köp av en butik med mycket omdömen, men väg även in fraktsätten osv. Butiken jag köpte från hade 3 days express shipping för 20 pund när jag köpte, men idag har dom vanlig frakt på 5-8 dagar.

    Vill du ha Svenska språket på menyerna verkar N920C vara bäst alternativ, men beror även på vilken operatör du har. Jag tog 920C för att den hade alla 4G band som Tele2 använder tex.

    Har aldrig klämt på Note 4 något större, men Note 5 känns riktigt välbyggd liksom S6. Att den har rundande sidor på baksidan var något som kändes väldigt rätt och skönt i handen.
    Det som imponerat mest på mig jämfört med min tidigare S6 Edge är batteritiden. Har i skrivande stund 50% batteri sen kl 3:45 i morse, har väl inte använt den överdrivet mycket på jobbet dock men surfat lite, kollat blocket, mail, pratat i telefon.

    Jag skulle gissa på att Svenska priset kommer hamna på 7995 kr då den hårdvarumässigt är väldigt lik om inte identisk med S6 Edge+ . dvs skillnaden är Edge vs S-Pen

    Note Telefonerna brukar väl landa runt September / Oktober har jag för mig. Jag har dock svårt att tro att Samsung kommer vara tillräckligt innovativa för att motivera mig att köpa nytt dock.
     
    stealth.pilot gillar detta.
  6. flashieangel

    flashieangel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2015
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre (just nu, har sagt u
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre (just nu, har sagt u
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Info:
    Gammal och seg.
    Tusen tack Sonaks för bra svar.
    Är det skillnad på N920C och 920C ?
    Jag såg en N9208, vad är det då? Vet inte riktigt på vad det är man ska kolla efter. Troligen kommer jag att använda abonnemang hos Vimla men är inte säker.

    Sen har jag problemet att inte kunna lägga en klumpsumma just nu på 6000, och att ta på avbetalning e ju inte möjligt på ebay väl?

    Sorry för många frågor...
     
  7. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    N920C och 920c är samma modell, alla modeller heter N920 med en siffra bokstav efteråt beroende på vilken marknad den säljs på.

    På denna sida kan du kolla vilka modeller av Note5 som funkar med dom olika svenska operatörerna
    Vimla är väl en av dom mindre operatörerna i Sverige som hyr in sig på dom stora operatörernas nät.
    http://www.willmyphonework.net/

    Nej 6000 kr är väl inget man trollar fram hursomhelst direkt, jag hade ju turen att få sålt min S6 edge för rätt bra pris så jag behövde bara trolla fram ca 1500 kr totalt så då blev det lättare. Avbetalning finns väl men bara för Engelska medborgare.

    Så för oss Svenskar är väl enda möjligheten att ta ett privatlån, nackdelen då är ju att man får ta ett lån på typ 30 tusen, iaf hos Nordea. Fast då kan man ju passa på att lösa några andra avbetalningar med hög ränta då Nordeas (eller dom andra stora Svenska bankerna) har ganska låga räntor på dessa lån jämfört med typ Klarna osv.
     
  8. flashieangel

    flashieangel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2015
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre (just nu, har sagt u
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre (just nu, har sagt u
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Info:
    Gammal och seg.
    Vilken smart sida :) Fasiken va lockande det är!!!

    Men du är alltså nöjd?Blir den varm som många skrivit om när man använder den ett tag?
    Tar kameran bra bilder?
     
  9. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Mina har aldrig blivit i närheten av varma. Kameran är världsklass. Det enda jag har klagat på är att de är ganska hala pga glaset, sen kan jag tycka att det fanns lite onödigt lagg för en sån kraftfull mobil emellanåt, men det är väl Note-förbannelsen som återkommer årskull efter årskull..
     
  10. Sonaks

    Sonaks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Note 5 Titanium Silver
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Moto 360 2nd Gen 46mm
    Info:
    Butterfly Clasp Stainless Steel
    Jag vart frälst av S6 Edge när den kom, så när jag sen bytte till Note 5 var det som att få allt som S6 Edge har och lite till. Tycker Edge skärmen är skön för att svepa in menyer från sidan, men annars är det för mig bara en gimmick.

    Har aldrig märkt att Note 5 ens blir i närheten av varm. Inte ens när man uppdaterar alla sina appar efter en fabriksåterställning blev min varm. Men som Pacmeyer säger så är den liksom vanliga S6 väldigt hal pga glaset. Detta löste jag dock genom att sätta på ett Spigen Neo Hybrid Crystal skal.

    Har dock inte upplevt något lagg med telefonen ännu, kanske är blind från att ha använt en Note 1 (!) 2 dagar när jag väntade på min leverans.
     
  11. flashieangel

    flashieangel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2015
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre (just nu, har sagt u
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre (just nu, har sagt u
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Info:
    Gammal och seg.
    Härligt att höra :)

    Jag har beslutsångest och håller på och velar fram och tillbaka hela tiden.
    Har idag vart runt i olika operatörers butiker och kikat...(har ju då diskuterat note 4 och galaxy s6)

    Alla försäljare avrådde mig att skaffa note 4 om det bara var pennan det hängde på, de va eniga om
    att s6.an var den klart bästa telefonen! De sa även att note 4 har slutat tillverkats och går inte att beställa från lager längre...så som det ser ut nu verkar det som att det får bli en s6 om jag inte lyckas få fram en summa kontanter vilket ser mörkt ut :( vill ju!!!
     
  12. Bannlyst

    Bannlyst Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur kommer det sig att alla 64GB versioner av Note 5 920C är slut på ebay.co.uk? Blir ju osäker om man ska vänta nu och se om Samsung kommer att släppa Note 5 i Europa eller om man ska vänta på att säljarna på eBay fyller upp sitt lager igen.

    En 32GB är ju för lite.. Eller? Tänkte köra VR också med den och jag har läst att det tar upp mycket plats.
     
  13. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Ja för mig tar VR väldigt mycket plats. Skulle gärna ha 64gb just pga detta. Men det är mest filmer och video som tar plats för mig så om du raderar eftersom klarar du dig på 32.
     
  14. easyrider

    easyrider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Hur har dina N920i funkat?
    ... Alltså med 4G... Har fattat att den modellen kan vara knepig med 4G i vissa svenska nät.. Och enligt "WillMyPhoneWork" så säger de om min operatör "It may work"...
     
    Last edited: 22 jan 2016
  15. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    N920i saknar 800mhz 4g, jag bor i Östersund pch har Telia och får därmed ingen 4g där. Vet nån med samma modell i Borlänge som hade utmärkt 4g, så det handlar om vart du bor å vilka frekvenser som används där. Kontakta din operatör.
     
    easyrider gillar detta.
  16. easyrider

    easyrider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Ok, har också Telia, ska lyssna med dem således... Bor i Sthlmsområdet så här borde ju 4G funka, tycker jag...

    Alltså, frågan uppstod när jag EFTER att ha beställt en Titanium 64GB N920i från UK (http://www.ebay.com/usr/imobile_uk?_trksid=p2057872.m2749.l2754) lusläste denna tråd och insåg att jag kanske borde ha köpt en N920c istället för att vara säker på att 4G ska funka... men vi får se.
    Kan ju återkomma till tråden med feedback på "problemet"...
     
  17. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Inom tullarna borde du inte ha problem, men kolla upp det!
     
    easyrider gillar detta.
  18. easyrider

    easyrider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Så här skriver Telia:
    "För er som är intresserade kan nämnas att man för 4G använder 2600 MHz i städerna och 800 MHz på landsbygden". Sen var deras "gränser" dras vet man ju inte. Jag bor på Lidingö vilket är ca 10 km från Sthlms city så det borde ju funka...
     
  19. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Hör med kundtjänst, men ja det borde fungera