Tips seg Defy+

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av ralle, 9 feb 2013.

  1. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Har en Defy+, som jag allmänt tycker är seg, vilket säkert har med appar osv. att göra.
    Min gamla Defy (utan+) som ungarna har som speltelefon är mycket rappare.
    testat nån variant av appkiller, men tycker mest att den ställer till det, men det finns ju massor av sådana... (minns inte vad den jag testade heter)
    Finns kanske bättre och smidigare?

    På papperet är ju prestandan i alla fall hyffsad, så jag tycker att det borde flyta på bättre.
    Speciellt irriterande är det när man startar telefonen, eller avslutar nån app för att gå tillbaka till startsidan, är denna tom, för att efter en liten stund sakta poppa upp ikonerna en efter en... Nån minuts vändan innan man kan använda telefonen, riktigt irriterande, speciellt när man tänkt ringa och det inte går direkt
    (speciellt pinsamt inför "i" fans)

    Så... Finns det några tips på att få denna snabbare, rappare, mer flyt...?
     
  2. skrewie

    skrewie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Dra in cm10 och klocka upp den till 1.2 ghz. Gjorde jag på min och den funka fint fint tills jag sålde den.
     
  3. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Funderar nu på att lösa detta genom att byta telefon... Men vet inte till vad...
    Xcover 2 kanske...? Kan det funka bättre?
     
  4. Spititid

    Spititid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite, Min har senaste tiden blivit seg och tar tid på sig att utföra kommandon och starta upp appen men så kan den hux flux släcka ner den innan den öppnat sig helt /el. öppnat sig ca hälften av ggr. och har försökt att kolla i inställningar om jag kunde hitta något men vet inte riktigt vad jag ska söka.
    Och har uppgraderat till senaste programvara

    Att dra in cm 10 och klocka den som någon skrev är inget som jag vet hur man gör så det faller nog bort.

    Tycker om den så jag skulle nog villa behålla den även om den är gammal
    men man kanske får köpa sig en ny telefon till sist?