Problem: "Tjänsten system svarar inte"

Diskussion i 'Galaxy Alpha - Allmänt' startad av Melkerbernspang, 27 maj 2016.

  1. Melkerbernspang

    Melkerbernspang Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag köpte en Alpha för 1,5 år sedan och har den har funkat bra fram tills nu, för cirka en vecka sedan började fingeravtrycksläsaren krångla, den funkade bara ibland och till slut slutade den fungera alls. Imorse började telefonen hänga sig och blev varm, jag kunde inte öppna någon app och inga knappar fungerade, en ruta kom upp där det stod "tjänsten system svarar inte". Jag startade om telefonen men problemen fortsatte så jag fabriksåterställde telefonen. Telefonen blev då som vanligt i cirka en timme innan mitt wifi slutade fungera helt, Rutan tjänsten system svarar inte kom upp igen men efter omstart funkade allt som vanligt igen förutom wifin. Någon som vet vad dessa problem beror av och hur man kan fixar dem?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Enda jag kan tänka mig som finns kvar att testa är att köra in rom/firmware på nytt via Kies. Rom/firmware kan man ladda ner från sammobile.com.
    Hjälper inte det heller så tror jag tyvärr det blivit hårdvarufel. Du kan ju testa kolla med Samsung vad dom säger.


    Skickat från min P9000 via Tapatalk