Toshiba FOLIO 100?

Diskussion i 'Toshiba' startad av kaal, 4 okt 2010.

  1. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Aight. Ska testa det imorgon, och även lite olika krypteringar samt kanaler.
     
  2. catch

    catch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Finns det någon affär som har Folion framme så man kan känna och klämma lite?
    Har kollat på både Phonehouse och Onoff, dem hade ingen framme. Frågade iofs inte...
    Kanske ska göra det nästa gång. Vill gärna testkköra lite innan man hoppar på Folio-tåget.
    Finns det något sätt att trycka in browsern till HC till Folion?
    /C
     
  3. sigsap

    sigsap Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Folion är lite bergochdalbana... ena stunden funkar allt precis som man tänkt sig... nästa stund är det något som bara borde funka som inte funkar...

    Som t.ex. Toshiba Market... massor med appar... (varav det mesta tyvärr inte är direkt top of the line men i alla fall...) när man börjar bläddra igenom listan med appar så tar den plötsligt slut någonstans runt appar som börjar på G... är det bara jag eller är det något fel på Toshiba Market...

    Har heller inte fatta hur man får till svenskt tangetbord på Folion... någon nämnde tidigare i tråden att man laddar ner det från Toshiba Market... men i "min" nedkortade version Toshiba Market finns det inget svenskt tangentbord att ladda ner...

    Har ännu inte installerat Foliomod eller liknande men det kanske är bästa (enda) vägen framåt...
     
  4. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag rekommenderar att du installerar FolioMod så får hela Android Market och då får du också hela OS:et på svenska (finns ett program som ligger förinstallerat som du ändrar till Svenska så får du även tbord).
     
  5. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Min Folio fungerade perfekt med FolioMod (förutom att den inte kunde känna av var jag befann mig) fram tills igår. Då började touchen strula lite, ibland registrerade den inte mina rörelse/tryck utan man fick vänta ett par sekunder och trycka igen. En annan ganska skum sak var att den några gångar registrerade tryck på dom kapacativa knapparna (home etc) utan att jag var i närheten av dom. Installerade patchen som man skulle om man fick problem, men det hjälpte inte.

    Så jag installerade istället FolioBlur, och det blev bättre (även om jag inte har hunnit testköra mycket), men under en timme ungefär så var det fortfarande ett par tillfällen när den betedde sig som beskrivet ovan. Antingen att den inte kände av tryck/rörelser, eller att den tryckte på någon av dom kapacativa knapparna utan att jag var i närheten.

    Har någon annan haft samma problem och finns det något förslag på lösning?
     
  6. nickwarn

    nickwarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Finns nån teori om att batteeriet ligger på skärmen utan eller för lite skydd imellan. Så vissa har lyft ur batteriet och lagt papper där, bara ett vikt A4 det ska hjälpa. Lycka till
     
  7. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Intressant. Ska testas i eftermiddag! Nu vet jag inte hur varmt batteriet blir, men det är ingen risk att göra det eller?
     
  8. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Vad heter det programmet?
     
  9. nickwarn

    nickwarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    MoreLocale2
     
    djjokke gillar detta.
  10. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    MoreLocale2
     
    djjokke gillar detta.
  11. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Du kan även prova att ta bort bakstycket (plastskyddet), ta ut batteriet och sedan väldigt försiktigt skruva åt samtliga små skruvar som du kommer åt. Skruva åt dem försiktigt. Använd helst elektronik skruvmejsel.

    Det är många som har löst sina problem genom att göra på detta sättet.
    Jag gjorde det med min Folio ett par månader sedan och jag har inte haft något problem med känsligheten med touchdelen.
     
  12. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Läste det under dagen, och passade på att dra åt alla skruvar jag såg samtidigt som jag la dit pappret under batteriet. Jag glömde dock att kolla om det fanns några skruvar under batteriet, får öppna upp den igen...

    EDIT: Det gjorde det inte. Återkommer ikväll med hur den har funkat efter modden.
     
    Last edited: 5 apr 2011
  13. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jaha det var så pass enkelt
     
  14. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Efter att ha kört ett par-tre timmar utan några problem så verkar det ha funkat med papper och/eller åtdragning av skruvar - trevligt!

    Däremot så tycker jag nog att FolioMod var bättre än FolioBlur. Massa skräpappar som inte verkar gå att ta bort (försökte med en via Titanium Backup men den fanns kvar efter reboot), sen vet jag inte hur det är med ad-hoc och hdmi. I Foliomod kunde man lätt konfigurera båda, i Blur såg jag inga inställningar för det. Plus lite andra småsaker som inte funkar riktigt.
     
  15. fidde

    fidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  16. fidde

    fidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem som du hadde.
    hur løste du detta?
     
  17. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag fick det inte att fungera, så jag använde mig av en annan metod istället som funkade klockrent:

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=915894

    (Börja läsa från "BUT for some of you (including me) this will fail and you will see a text on the screen like booting recovery kernel image and the tablet freezes there.")


    Skriv om du får något problem så kanske jag kan hjälpa dig.
     
    Last edited: 7 apr 2011
    fidde gillar detta.
  18. fidde

    fidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mycket!

    allt funkade fint och jag kör nu Foliomod 1.4
     
  19. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Kul att det löste sig!

    __________

    Jag har förresten gått tillbaks till FolioMod igen, gillade inte alls Folioblur. Location funkade där till skillnad från FolioMod (har inte provat att ändra router-setup än dock) men i övrigt så tycker jag att FolioMod är mycket bättre än Blur.

    Mina problem med touchen kom förresten tillbaks, så jag bytte ut det dubbelvikta pappret till en kartongskiva på kanske... 2-3mm? Man fick trycka i batteriet men det fick plats, och än så länge funkar det iaf. Får se om det håller i sig den här gången. Drog dessutom i skruvarna ytterliggare lite hårdare.
     
    Last edited: 8 apr 2011
  20. fidde

    fidde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har lite problem med uppkopplingen till det trådlösa nätverket, den kopplar av och på hela tiden.
    någon som har ett tips?