Touch screen sensitivity

Diskussion i 'Ideos X5' startad av JohnDaniel, 12 apr 2012.

  1. JohnDaniel

    JohnDaniel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Bara jag som känner att touchskärmen laggar?
    Testa att dra med fingret långsamt mellan hemskärmarna, då märker du hur det "skuttar".
    Detta problem förekommer endast med 2.3 (och de rommar som är installerade över den).

    Kör detta på i din terminal på din rootade telefon:
    Kod:
    su
    echo 8 > /sys/module/synaptics_i2c_rmi_1564/parameters/sensitivity
    "8" är värdet för hur känslig den ska va. Huawei använder 20 som var galet för högt.
    Vet inte om högre värde är bra eller dåligt, har inte testat själv än, ni får testa er fram.
     
    Last edited: 22 jun 2013
  2. zehead

    zehead Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var hittar man terminalen? låter intressant, har också tänkt på att den är väldigt sensitiv.
     
  3. silas

    silas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    zehead gillar detta.
  4. Akorahill

    Akorahill Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ursäkta bump .vs "gammal" tråd men...


    Ursäkta att ja "bumpa" äldre tråd. Vart bara så nyfiken utav detta me terminalen, skriva in, etc...men så kom d på slutet, "rootade telefon". . Går d ej göra något på en icke-rootad s2? Har 4.0.4 o denna omtalade "samsung bug" som 4 0 4 har, driver mig vansinnig. Lyckas aldrig få root försöken jag gjort, att "fastna". Säkert testat iaf över 30+ ggr o roota, med olika hjälpprogram (som alla fått höga betyg oxå), och inte en enda gång har jag fått root:( 1a gång ja testa, brann ett st kretskort(pga bug). Så håller på stånga mig snart blodig mot väggen hemma , då oavsett va en testa = failure.

    Ursäkta rant o bump som sagt. Är dock dagsaktuell fråga från mig:)

    Läst mkt/mesta på xda (tror ja d hette) om denna "bug", och how-to. Men nein då, null tur.
    Någon som råkar ha kunskap//bra ide? 4 0 4 är hemsk. Slö/seg, bråkar me mig ofta, bootar om självmant, etc...

    Tack på förhand.
    /Peo