Touchwiz fungerar inte + mobilen beter sig märkligt

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av MrSor, 26 apr 2017.

Taggar:
  1. MrSor

    MrSor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Har haft min Samsung S7 i c:a 5 månader, inte haft några tidigare problem med den. Den är uppdaterad till senaste androidversionen. Idag började mobilen krånglade. Märkte att den va seg och började hänga sig.
    Nu fungerar inte Touchwiz. Jag kommer inte till startskärmen eller till min appar utan den visar bara bakgrundsbilden. Jag kommer åt rullningslisten och kan gå in på inställningar t ex. Jag har testat att starta om, startat om i felsökningsläge, clear cache, gjort system recovery. Inget fungerar utan man kommer bara till bakgrundsbilden och sen får man ett felmeddelande "Touchwiz har slutat att fungera".

    Någon som har varit med om något liknande eller kan hjälpa mig? :/
     
  2. Ronii10

    Ronii10 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2015
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    141
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 6T
    Här är några förslag som kanske kan hjälpa dig:

    1- Disable all motion/gestures
    2-delete/disable facebook messenger app
    3-clear cache/data for touchwiz home apps by going to, Settings>App Manager>All>Touchwiz Home and TouchWiz easy Home
    4-Clear Cache partition on phone by;
    -Power off phone, once phone is completely powered off, hold Up volume+Home+Power buttons till the little androind pops
    -Scroll down to where it sais "Clear Cache Partion" and select that by pressing the power button, once you click on this and the cache is cleared screen will highlight Reboot system, select then and you are all set.
     
  3. MrSor

    MrSor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Ronii10 ska prova detta!