Diskussion: Tråden för batteritid

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Exile82, 10 mar 2012.

  1. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    edit
     

    Bifogade filer:

  2. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Vet inte vad jag har gjort men det har gått 20 timmar och 18 minuter sen jag laddade sist och har 50% kvar!!!

    Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk
     
  3. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Exakt hur länge har skärmen varit tänd?
     
  4. Peol78

    Peol78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Elephone P8000

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Elephone P8000
    Telefon 2:
    Sony Xperia M4 Aqua Dual
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Lenovo Yoga Tablet 2
    En fundering !

    Jag läste tidigare i den här tråden hur någon inte gillade formuleringen ang. SXS batteriprestanda och började fundera lite.
    Rätta mig gärna om jag har fel i något av följande, men har inte Samsung blivit lite väl "favoriserade" ??

    Jag kommer ihåg en artikel http://https://swedroid.se/officiellt-2000mah-batteri-till-samsung-galaxy-s2-for-drygt-200kr-tips/ där det stod att när SGS II recenserades då den kom ut så hamnade den "högst upp i batteri testet". Sen kollade jag på detta test http://https://swedroid.se/test-av-samsung-galaxy-s-ii/ och visst där fanns S II högst upp ... men var fanns SE Arc som recenserats en månade tidigare ?? SII fick 630 och Arc 640.

    Sen under årets mässa i Barcelona så fick vi se prestanda siffror för HTC One X och SXS, det intressanta där var om man kollar på siffrorna för Nenamark2 och Monjori Shader så får S II:an 51,5 FPS i båda testen !!! Här ska siffrorna vara 38,2 resp. 33.
    Eller har jag fel i mina fakta ??

    Det här är säkert bara misstag men rätt ska väl vara rätt.

    Vill inte gnälla, tycker att den här sidan och dom som gör den är helt outstanding !:)
     
  5. samspayed

    samspayed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är väldigt missnöjd med batteritiden hittils. Har haft telefonen sedan 14 mars, snart 2 veckor. Har inte laddat ur batteriet till noll mer än kanske en gång.
    Segt att min 2 år gamla HTC Desire kickade batteritiden på denna med mil! Dessutom med ungefär samma appar i telefonen. Hoppas på att det är något fel på min telefon...

    35% batteri kvar efter 8 h 36 m 55 s på batteri.
    Har dragit ner skärmens ljusstyrka till ca 30% sedan nästan en vecka tillbaka.
    Har idag kraftigt minskat e-postkontonas syncintervall, det var för ca 3 timmar sedan. Från push/var femte minut till en gång i timmen på de flesta mailkonton, förutom en mail som syncar var femte minut.

    [​IMG]
     
  6. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    här är min, 96% kvar. Bara 3 minuter tänd skärm dock.
    Då låter jag juice defender stänga av wifi, 3G och BT vid släckt skärm

    [​IMG]
     
  7. samspayed

    samspayed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    13 timmar orkade batteriet med till stendött.
    Inget Wlan på, ingen BT på, Skärm nedställd till ca 30%, inte pillat på telefonen mer än kanske 30 - 45 minuter under uppetiden.
     
  8. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Posta stats på vad som använt batteri. Med den där lilla användningen ska batteriet lätt räcka ett dygn eller mer. Mitt räcker längre än ditt med 50% ljusstyrka, 2-3 h pillande, inkl. HD-videotittande.
     
    Last edited: 26 mar 2012
  9. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hustruns SXS, tycker luren har helt ok batteri. Helt i klass med hur hennes Arc fixa det.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Bez

    Bez Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batteritiden blir inte bättre..jag hoppas att ICS eller någon uppdatering framöver fixar detta..annars säljer jag telefonen.. körde en multimedia dag..hade på 3g på väldigt mycket och lyssnade på youtube musik..de första 10 min hade batteriet droppat 10%


    Som någon annan skrev här om HTC desire , den knäcker Xperia S gällande batteri tiden.
     
  11. samspayed

    samspayed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Här är info för när batteriet dog. Jag laddade hem Juicedefender, tänkte testa och se om det hjälper upp något. Men det känns rätt kass att batteriet skulle hålla så dåligt. Särskilt med skärmen nedsatt till runt 30%. Men det verkar som att de flesta har normal batteritid, alltså att den pallar med ungefär ett dygn. Mer än så förväntar jag mig inte, men en halv dag är ett skämt. Känns som att något är fel...?

    [​IMG]
     
  12. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Den där bilden säger inte något, hur länge var skärmen på? skriv ut tiderna för de individuella posterna, annars blir det svårt att se vad som drar.
    Den typ av batteri som sitter i nyare telefoner mår inte bra av att laddas ur helt, de riskerar att dö helt då....
     
  13. iasion

    iasion Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min telefon i snart två veckor nu, och har lite blandade erfarenheter av batteriet.

    Först och främst så blir det bättre med tiden, inte fantastiskt mycket bättre, men klart märkbart.

    Sen så är det något som inte riktigt är som det ska. Hur mycket mitt batteri drar i idle pendlar från dag till dag känns det som. Kollar jag CPU Spy så håller den sig i deep sleep som den ska, dvs aldrig mindre än 95% deep sleep när den ligger idle på natten. Kollar jag Better Battery Status så finns det inget som direkt tar något under "partial wake". Ändå så varierar det kraftigt hur mycket batteri som är kvar på morgonen. Ibland har den dragit ur 5% och rekordet är 25% på ca 8 timmar. Kollar man den vanliga batterianvändningsgrafen och posterna där ser man heller inget som drar något särskilt, och inget som varierar mellan de olika nätterna.

    Så min slutsats är att det är något annat som konsumerar batteri i idle. Ska prova tipset som finns i XDA-tråden om att låsa telefonen på 3g över natten, det finns de som fått bättre batteri med hjälp av det. Och innan ni börjar gorma om att 3g drar mer ström än 2g så är det inte det som är den största strömtjuven, det drar mycket mer ström om telefonen ligger och skannar 2g och 3g-näten efter optimalt nät hela tiden än att konstant ligga på 3g. Så förhoppningsvis är det någon algoritm som ska välja 2g eller 3g som är dåligt skriven och som då alltså kan fixas i framtida mjukvaru-uppdatering.

    För när telefonen är som den ska och inte ballar ur i idle kan jag nog köra 1½ dygn med mitt normala användande utan problem, och jag är egentligen glad bara den räcker 24h.
     
  14. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Men återigen, ni som inte får ut ens 15 timmar standby har något fel, och jag tror sällan det är hårdvaran

    Antingen Sony som förstört en app, eller ni själva. Mer än 3% / timme ska ni inte tappa om telefonen ligger i standby
     
  15. Rallypuff

    Rallypuff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har en bekant som köpte sig denna för 2 veckor sedan.
    Efter 1 vecka var fortfarande batteritiden totalt usel.
    Han laddade upp den över natten och lät den ligga hemma orörd när han jobbade. Ca 12h senare när han tittade på den igen så var batteriet nästan helt slut.

    Han kan inte mycket om Android, och har inga extra program installerade utan den är precis som den kom ur lådan.

    Nu har han skickat in den på reparation, får se vad de gör åt den.
     
  16. Aemo

    Aemo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan du kika vilken build-version du kör med?
    Inställningar>Om telefonen & scrolla längst ner.

    Jag kör med 6.0.A.3.62, och upplever batteritiden som skräp. 23% drain över 7.5h stanby, varav över 90% deepsleep. (Hade 4% drain den enda gången deepsleep var uppe i >99%, vilket också är sjukt hög drain i det fallet.) Inga skumma appar som drar ström annat än androids egna android-system(behåll aktiv tid på 53min under natten?!).
     
  17. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    kör oxå med .62
    har 73% kvar nu och 9 timmar och 32 minuter sen jag laddade
    men jag e inte inne på telefonen lika mycke som ja gjorde i början
     
  18. Bez

    Bez Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snackade med personalen på phonehouse, tydligen så ska en uppdatering till Sverigesläppas. Den måste bara bli godkänd. Fast uppdateringen är inriktad på att fixa en gps bugg men kan också innehålla fixa för batteriet.

    Den ska släppas inom enmånad. Sedan diskutera vi om ics och om när den kan släppas. Han tror själv att den förmodligen släpps i höst. Men det är vad han tror.
     
  19. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Sony har sagt kvartal två och de har haft sedan i december (?) på sig att utveckla ICS.

    Tar det till hösten gör jag det förbjuda och går till den mörka sidan (iPhone) för i sådana fall har jag tappat hoppet för Android.

    Jag har förhoppningar om att ICS kommer redan under april. Dock tror jag inte det kommer vara så hypat som alla (även jag) tror. Jag tror det bara blir bättre, inte mer än så.

    Sent from my LT26i using Tapatalk
     
  20. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Egentligen så vill man ju kunna pilla mycket på sin lur.. uppdatera mail/widget/rss etc ofta ringa, blåtanda mm... och fortfarande kunna ha mycket batteri övers.. men tyvärr så är det inte så. Om jag fick göra precis det jag vill när jag vill o hur länge jag vill så hade batteriet inte räckt mer än 5h om ens det... så jag som många andra tycker man borde kompromissa.

    Uppdatera inte Facebook/väder/widgets etc för ofta.. Jag kör manuellt när jag behöver kolla nåt. Stäng av för problemsökning.

    Ta bort Timeline intg. etc..

    Har iofs push på Gmail men andra mail kollar nån gång per dag.

    Ha inte för många widgets.

    Dra ner ljusstyrkan, använd mörkare bakgrundsbilder.

    Ställ in endast 3G så den inte behöver söka o hoppa mellan 2G/3G.

    Roota o andvänd Adfree så slipper apparna kolla o ta hem reklam titt som tätt.

    Blåtand på jämt!? why!? använd handsfree´n som kom.

    Wifi!? det gå ju så himla fort via 3g ändå... och många har nu ju hoppat på Maxi så borde ha rätt mycket data o tillgå. När jag laddar filmer/kartor etc så har jag WiFi men då oftast inkopplad. Här får man vara smart om man vill att batteriet ska hålla lite längre.

    GPS?! Riktigt nödvändigt när man ska hitta rätt/motionera etc men för annat får man väl tänka till.

    Jag använder inte min smartphone fullt ut.. jag vet men med detta så får jag batteriet att räcka 18h (medel ca 10-20% kvar) dvs tills jag lägger mig o den är kopplad i väggen. Om man använder sin smartphone fullt ut så får man se till o ladda oftare.

    Sen borde inte tillverkarna släppa buggiga lurar/appar så att de drar i deep sleep men det fixas förhoppningsvis.