Fråga: Trådlös laddning (Qi)

Diskussion i 'Xperia Z2 - ROM-filer och utveckling' startad av kanelsmak, 7 apr 2015.

  1. kanelsmak

    kanelsmak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2014
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag är inte särskilt aktiv i swedroids forum, så därför är jag en n00b när det kommer till att söka efter redan skapade trådar. Om nu motförmodan detta ämne skulle vara postat av någon annan. Så ber jag er ha överseende :).

    Nåväl. Jag är ute efter en möjlighet att ladda min Xperia Z2 trådlöst. Via Qi tänker jag. Eller någon motsvarande teknik. Jag har hittat officiella tillbehör från Sony som enbart verkar gå hand i hand med Xperia Z3. Dessutom verkar det vara nödvändigt att ha något form av skal för att få laddningen att fungera.

    Kjell.com har tillbehör för Samsung och Sony Xperia Z3. Ikeas nya lösning som lanseras 15 april med diverse möbler som har inbyggt Qi verkar inte gå att kombinera med Sony telefoner what so ever. Finns det någon som har en Xperia Z2 eller motsvarande Sony, där tekniken med trådlös laddning fungerar bra.

    Mycket tacksam för svar (eller försök till hjälp)!
     
  2. bluemike

    bluemike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    jag har inte hittat något Qi fodral till Z2, men trådlös laddning känns inte så viktigt eftersom Z2 har magnet port. en laddare/ställ med magnetport blir nog lika bra (om det nu inte är så att du vill använda Qi lite över allt)
     
  3. bluemike

    bluemike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Finns lösning, http://www.amazon.com/gp/product/B0...ode=as2&tag=htso05-20&linkId=KTQBH66W56NOPXJY

    http://androidandme.com/2014/11/dev...charging-to-any-android-smartphone-or-tablet/