Träning & Hälsa

Diskussion i 'Off Topic' startad av WX5, 8 maj 2012.

  1. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Just de, blev ett pass löpning imorse.
    [​IMG]
     
    flipp och bernard gillar detta.
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Riktigt bra tid!
     
    220volt gillar detta.
  3. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Kan alltid bli bättre [emoji4]
     
  4. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 834
    Mottagna gillanden:
    4 923

    MINA ENHETER

    Tid<20
     
  5. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    [​IMG]
     
  6. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Har fokuserat på styrkelyft en längre tid, och därför inte kunnat träna konditionen som jag velat.

    Började denna veckan med 3 pass löpning.... Fy faen för att träna upp konditionen. Känns som man ska dö varje gång.
    Kör lugnt, ca 5 km i lugnt tempo (orkar inte snabbare).
    Men skönt är det efteråt!
    Funderar på att köra lite intervaller imorgon, men vet inte om jag ska vänta med det och vänja kroppen först. Vad tror ni?
    (Kör fortfarande gymmet också men får fokusera på överkropp istället, annars blir de för mycket)
     
  7. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    [​IMG]
    Inte så illa för en gammal gubbe.
     
    bernard gillar detta.
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Alltså jag är fett otränad. Eftersom min hund inte kan gå med mig längre och jag får dåligt samvete när jag går utan honom (jag vet, bör inte få det men känns så fel när han alltid har följt med) så tänkte jag börja träna hemma istället. Hittade en video på YouTube på tror det var 4min träning som skulle innehålla fem olika träningsformer som tydligen var effektiva.

    Igår eller om det var i förrgår (dagarna går ihop för mig) så fick jag för mig att börja. De började med squats i 1 min, sen armhävningar (som jag redan visste att jag typ inte kan göra) och sen nått annat jag inte vet vad det heter. Slutade efter tredje övningen pga. hunden började störa mig (han undrar väl vad jag höll på med på golvet) och jag började redan känna nått i musklerna. Skulle ju städa trapphusen i morse så tänkte jag måste kunna gå. Det tog dock inte lång tid förrän jag fick riktig träningsvärk, det gick från att "känna nått" till att jag inte kan sätta mig ner utan att typ skrika. [emoji23]

    Så med facit i hand var dessa övningar nog sjukt mycket mer effektiva än mina promenader (fast promenaderna är lite en mental grej för mig). Frågan är bara hur jag gör i början för att inte få så extrem träningsvärk? Trodde 4min inte var så märkvärdigt men tji fick jag. Jag vet att träningsvärken försvinner ju mer man tränar men riktigt såhär ont vill jag inte ha. Värst är det när jag går ner för trappor, upp är lättare av nån anledning. Övervägt ta smärtstillande men det ska man tydligen inte göra så jag låter bli.

    Måste kolla upp hur man börjar med armhävningar, vet att man kan stödja med knäna men minns inte exakt hur det ser ut. Tills man kan göra det på riktigt. Antar det är armarna som är problemet vid armhävningar? Alltså om man inte är stark nog att göra det som man ska göra det. Squats och det andra var enkelt även om träningsvärken säger nått annat.
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    armhävningar är mest triceps och bröst som tränas. är man galet otränad får man säkert lite känningar och axlar ländrygg och mage oxå.
     
  10. Droid55

    Droid55 Guest

    Fick googla triceps, men det är överarmarna alltså. [emoji23] Inte ont i axlar, rygg eller mage. Fast jag fick inte till armhävningarna direkt. All träningsvärk sitter i vaderna/låren. Fy helvete alltså.
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Fick svinont i armarna när jag fick bära hem min hund för 3 veckor sen eller när det var. Fast jag hade liksom inget val. Han kunde inte gå. :( Han väger 16-20 kg. Han ska väga 20 men han har legat i underkant sista tiden.
     
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    vill du träna hemma för att bara må bra och bli starkare och bättre så tanka hem fmtk det är ganska kul att köra som omväxling från gymmet ibland. mycket bra övningar och det är bara med egen kroppsvikt som motstånd.
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Precis, jag vill bara må bra och bli starkare. Har inga "fitness goals" eller dylikt.

    Tack för tipset. Tycker videon jag hittade verkar suverän men kan vara bra att ha fler övningar att titta på när/om jag tröttnar och känner att jag har fixat dessa 4 hårda minuter. [emoji23]
     
  14. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Grymt! Klarar du av 1 riktig armhävning? Jag tror att du har styrkan men inte tekniken. Innan jag lärde mig armhävningar så la jag händerna på en stol/bänk/bord. Det jag gjorde först var att ha en vinkel som gjorde det inte allt för svårt, när jag kunde göra 10 stycken så gick jag bak 2-3 steg och gjorde samma sak. Tillslut så kunde jag göra riktiga armhävningar. Så det är ett tips, Något annan övning jag kan rekommendera är om du har ena knät på stolen och andra benet på golvet och gör squats, sen byter du ben. Kolla även upp övningen russian twist, mycket bra den också, fråga på om du undrar över något då jag tränar på detta sätt :)
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    Finns det någon bra video som förklarar tekniken vid armhävningar eller hur man kan börja lära sig göra armhävningar? För jag faller ihop platt på golvet när jag försöker.

    Här är för övrigt videon jag talar om:

    View: https://youtu.be/FRDGlIJTVt8


    Gillar att han räknar ner i videon åt en och samtidigt pratar lite. Castar videon till TV:n när jag kör.
     
  16. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 834
    Mottagna gillanden:
    4 923

    MINA ENHETER


    View: https://youtu.be/IODxDxX7oi4
     
  17. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Bra jobbat @Rebecka@Rebecka [emoji4]

    Det finns massvis med övningar man kan köra hemma både med och utan några redskap. Se nu bara till att detta blir en vana och att du fortsätter träna.
     
  18. Droid55

    Droid55 Guest

    Ska kolla. :)

    Tack. I will try. :)
     
  19. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    [​IMG]
    Burger King i magen, System of a down i lurarna och duggregn i luften! Perfekt!
     
  20. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    [​IMG]