Trasig display Xperia X

Diskussion i 'Xperia X' startad av Martin77, 7 sept 2017.

  1. Martin77

    Martin77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Telefonen åkte i klinkersgolvet hemma och displayen är nu spräckt... :(

    Någon som har tips på ett billigt alternativ för att fixa det? Kollade någon youtube film och där var man tvungen att plocka isär hela telefonen kändes inte så kul och väldigt riskfyllt..

    Någon som har erfarenhet av att byta själv lr lämnat in den och fått det utfört för ett vettigt pris?
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Vad är ett vettigt pris för dig? Vad jag vet så är MyTrendyPhone billigast: https://www.mytrendyphone.se/shop/sony-xperia-x-199725p.html

    Men vi kan tagga @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport och fråga honom vad det kan kosta på ett ungefär att lämna in den direkt via Sony.
     
  3. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Riktigt surt att höra om vad som har hänt @Martin77@Martin77 :(

    Förutsatt att du skickar in den via vårt Xperia Care+-flöde så kostar det 1495kr att byta ut display i Xperia X, förutsatt att inget annat behöver repareras. I och med detta säkerställer vi att enheten uppnår samtliga specifikationer vi har kring funktionalitet, och du behåller garantin intakt (till skillnad från reparation via tredje part).

    Om du önskar boka en reparation via Xperia Care+ så kan du göra det via vår hemsida: http://support.sonymobile.com/se/repair/. Om du upprättar ett serviceärende via vår hemsida så får du en fraktsedel att skriva ut så att du kan skicka in din enhet. Du kan därefter följa din service direkt via vår hemsida och få statusuppdateringar kring ditt ärende.

    Hör av dig om du skulle ha några ytterligare frågor! :)
     
    bernard gillar detta.