Tre sämst i kundnöjdhet

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av 6150, 17 okt 2016.

  1. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
  2. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Synd att inte Hallon och Vimla fick vara med i statistiken. Tror spontant att Hallon hade fått högre betyg än Tre.
     
  3. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Inte för att försvara 3, men jag är lätt skeptisk till SKI:s mätningar, då de verkar mer allmänna "allmän opinion" och inte faktiskt kundnöjdhet.

    Ett annat företag som tappat stort i SKI:s mätningar är Handelsbanken. Efter att ha legat etta (bland storbanker) har de tappat många procentenheter.

    I inget av fallen har nåt dramatiskt skett som motiverar det tapp som SKI visar.
     
    Jan-Bertil gillar detta.
  4. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    @ambassaden@ambassaden Handelsbanken chockhöjde avgifterna på sina betal/kreditkort. Det är definitivt något som kan påverka kundnöjdhet och då åt det negativa hållet då det i princip drabbar alla deras kunder.

    För att återgå till topic så tror jag en del av missnöjet mot 3 har att göra att man fortfarande samarbetar med tveksamma försäljare och liknande. De andra operatörerna har i större utsträckning sagt upp avtal där oseriöst sälj förekommit av vad jag läst senare åren. Att sedan Tre har sämre täckning än de andra operatörerna generellt gör väl inte heller saken bättre.
     
    Znork, katho, 6150 och 2 andra gillar detta.
  5. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Tre låser väl fortfarande vissa telefoner? Vilket ingen annan operatör gör.
     
    6150 och jnsson gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det värsta med Tre är att de insisterar på att avvika från standardmjukvaran och tenderar att smyga in sin logotyp i uppstartsskärmen och annat ofog. Alla andra operatörer har ju lämnat detta därhän sedan lång tillbaka, just för att ingen vill ha det.

    Tre är något av Sveriges motsvarighet till operatören "Verizon" på den punkten, tyvärr.
     
    Last edited: 18 okt 2016
    cavveman, 6150, jnsson och 4 andra gillar detta.
  7. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag reser mycket i Sverige, 3:s täckning är enligt min erfarenhet sämst av alla operatörer. När jag skaffade 3 2001 så accepterade jag det eftersom de var nya på marknaden och hade andra finesser ingen annan erbjöd, videosamtal tex. Men idag, femton år senare, näe knappast.
     
    6150 och jnsson gillar detta.
  8. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Håller med om 3. Om en månad lämnar jag dom för gott!
     
    6150 gillar detta.
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    woho 21 oktober dvs alldeles strax så är jag ÄNTLIGEN av med dom för gott det blir helt underbart.
    i särklass sämsta operatören med drygast kundservice av dom alla blir ett sant nöje att skicka upp det simkortet i omloppsbana runt uranus.
     
    6150, inact_0025, jnsson och 1 annan gillar detta.
  10. Iwarsson

    Iwarsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2016
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    76
    Operatör:
    Telenor och Telia
    Telefon:
    S9+ och S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor och Telia
    Telefon:
    S9+ och S10
    ROM:
    OEM
    3 är ju inget att skryta om. Jag har vid ett flertal tillfällen behövt klaga.

    Men nu har de infört wifi-samtal, och det är just det med täckning inomhus som varit mitt största problem. Så nu är jag i valet och kvalet om att ha dem kvar som operatör....

    Det är väl ingen annan svensk operatör som stödjer wifi-samtal, eller?
     
    Last edited: 18 okt 2016
  11. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    @Iwarsson@Iwarsson nej inte vad jag känner till iaf. Av de anledningar jag läst varför de andra inte kört igång med wifi-samtal så är det för att behovet är litet samt att man är rädd för att inte upprätthålla samma höga kvalite när det går över wifi. Nu har jag inte testat wifi-samtal så jag har ingen aning om hur kvaliten är, men sitter man på ett taskigt wifi så borde det inte vara så kul spontant sätt.

    Mitt tips är att du kikar på alternativ, om inte annat för att spara in på månadskostnaden. Att sitta på ett obundet Tre-abonnemang är ofta en väldigt dålig affär.
     
    katho och jnsson gillar detta.
  12. chaffis

    chaffis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2016
    Inlägg:
    455
    Mottagna gillanden:
    272
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3
    Frun hade 3, massa konstigt med hur de debiterade och lurade henne på ett abb under ganska lång tid, man såg inte på fakturan att hon hade två abb där de ena inte användes.
    Sedan gör de allt de kan för att man inte ska säga upp abb. dels kan man inte göra det i butik vilket är irriterande men framförallt så var det ett helt sjukt samtal till deras kundtjänst. Min fru ringde och jag satt bredvid i bilen när vi körde, hon som tog samtalet skulle övertala henna på alla sätt att ha kvar abonnemanget men min fru sa nej hela tiden, ja hon är väldigt snäll av sig... Jag blev tillslut förbannad och tog över samtalet och frågade vad problemet var, jo tillslut blev det avslutat och nu äntligen är uppsägningstiden slut.
    Konstig att inte snälla människor ska kunna avsluta sitt abb, måste man vara otrevlig för att göra det?

    Fick slut fakturan också precis.. jag undrar vad de är de har fakturerat, jag fattar inte men pallar inte då klaga då den handlar om ca 150 kr men jag kommer göra allt i min makt för att ingen ska använda denna skit operatör så länge de beter sig på detta sättet.

    /Fredrik
     
    drzap, katho, inact_0025 och 2 andra gillar detta.
  13. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Behövs inte speciellt hög hastighet för att wi-fi-samtal ska fungera bra. Använt det på ett flygplan utan problem. En fördel är också att det i många fall fungerar utomlands (nej, inte officiellt) - var i London för några veckor sedan och då gick det utmärkt att använda. Samma prislista som i Sverige :)
     
    Kristy, Jan-Bertil och night77 gillar detta.
  14. joström

    joström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2014
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 11 (2018)
    Jag har haft 3 många år och har aldrig haft problem med 3s tjänster, säljare eller kundservice.. tills i nu. Mitt abonnemang gick ut och jag skulle förnya det men det strula hela tiden med att säljarna verkar inte ha någon kompetens om varken produkter eller deras egna system. Aldrig ringt till kundservice så mycket som jag gjort nu.
     
    6150 gillar detta.
  15. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Det var bara en tidsfråga tills verkligheten kom ifatt Tre. Dom kommer med största sannolikhet få ännu sämre resultat i nästa mätning om de inte ändrar kurs snabbt. De kan börja att säga upp sina avtal med oseriösa återförsäljare, såsom Phone Family, Mobilizera, Mobilarena etc, vars enda uppgift är att lura kunder in i dåliga avtal via Tre.

    Sen de börja sälja olåsta telefoner, fixa mobilnätet, sänka priserna, vara bättre på kundtjänst och låta data och samtal flyttas över till nästa månad. Och ta tillbaka Frank. ;)
     
    6150, chaffis och jnsson gillar detta.
  16. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Detta var ju intressant. Åker utomlands imorgon. Det måste jag testa. Suveränt ju i så fall!
     
    bernard gillar detta.
  17. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Jag drar utomlands idag, men Telia har fri roaming i det land jag ska till, så behöver inte wifi-samtal :-)

    (Nä, inte Finland, är ledig).

    Skönt att höra i denna tråd att inte bara jag som har / haft problem / är missnöjd med Tre's täckning.
    Är testpilot nu under 2 månader av ett hallonabonnemang via Smartson (0 kr) och det är väl ingen direkt positiv upplevelse direkt.

    Att övriga operatörer inte har wifi-samtal är väl helt enkelt för att det inte behövs i lika stor utsträckning som hos 3.
     
    inact_0025 och jnsson gillar detta.
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    För mig har 3 varit en av de bästa operatörer jag haft. Aldrig några problem med kvalite eller service unde de 15 år eller mer, som jag var kund hos dem. Tyvärr var det så att 3 ändrade policyn vid förlängning av abonnemang för kanske 3-5 år sedan. Då de flesta operatörer har inga problem att förlänga för redan befintliga kunder, så länge man har skött sig och trots anmärkning hos ev kronofogde myndighet så¨blev 3 plötsligt mycket tuffare. Jag hade ren tur att jag fick ta del utav 349kr erbjudandet då det begav sig, tyvärr ingen ny mobil, så fick göra en deal med föräldrarna då. Efter ett tag blev jag liksom trött på att man ifrån 3 sida verka helt ointresserade utav sina befintliga kunder. Jag fick en rabatt på månadsavgiften efter ett tag, sedan tog det stopp. Och för att kunna få möjlighet att kunna få bättre dealar, så lämnade jag då 3. De ville ju ändå inte ha en kvar, trots att man varit lojal under lång tid.

    Så om det finns något negativt med 3 är, de vill bara premiera nya kunder, inte gamla. Och det var för bara några år sedan en viktig sak med 3. Men som operatör, och servicemässigt, saknar jag dem, för Hallon service är i stort sett obefintlig. Svårt att nå dem, då man verkligen behöver dem. Annars är det inget val jag i sig har ångrat. Använder fortfarande ett av de bästa nätet jag känner till. Snabbt bredband, trots att 4G saknas på vissa ställen. Så förstår inte riktigt all kritik. Det känns lite som att 3 fortfarande har problem med den kritik de fick när de var helt nya. OCh kan tycka den är lite missvisande. 3 är en bara operatör, inga problem att säga upp abonnemang, inga problem med att få en felaktiga faktura rättad o s v.
     
    Jan-Bertil, Bosse.K och ambassaden gillar detta.
  19. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Jag tycker också 3 har funkat bra för mig och mina behov. Det finns många på forumet som klagar utan att ha nån grund för det. Att man tycker sin egen operatör är bäst är väl bra, men det betyder ju inte att allt annat är skit. Och framförallt är många nöjda med 3, bland annat jag. Jag har 3 privat och Telia på jobbet

    Jag tycker jag även har blivit mycket priviligierad som kund. Om jag haft nåt klagomål har jag vid två tillfällen fått 50% rabatt i 6 månader.

    För närvarande så har jag en deal som ger 40% rabatt så länge jag är kund. Betalar 179 kr inkl 10 gb + att jag kan använda andra tjänster eller köpa mer data för 299 kr/mån. Jag är kanonnöjd med den dealen.
     
    Jan-Bertil, MagnaWolf, bernard och 1 annan gillar detta.
  20. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Man får ju oftast vad man betalar för...

    Så länge inte 3 gör en rejäl satsning på nätutbyggnad ( yttäckning ) så får de aldrig mig som kund igen.

    Kollade nyss deras täckningskarta och i norrland är det bara Gävle & Sandviken som är de större städerna som har 4G från 3, övriga städer som Sundsvall, Östersund, Härnösand, Umeå, Skellefteå, Piteå, Luleå, Haparanda, Kiruna m.fl har inte 4G täckning från 3.

    2016 är snart slut och 3 har inte kommit längre i sin utbyggnad av sitt 4G nät...
    Även 3's 3G täckning är skrämmande dålig i norra Sverige, se själva på täckningskartan.

    Övriga operatörer har t.ex 4G i stort sett överallt, längs vägar och även ute i typ ödemark. Telia har även 3G där de har 2G & 4G.
     
    inact_0025 och jnsson gillar detta.