Problem: Trimma och spara video

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Fyfabian, 14 mar 2018.

  1. Fyfabian

    Fyfabian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!
    Jag har just bytt från iOS till Android (S9) och är inte helt överens med hur trimmade/klippta videos sparas.
    I iphone hade jag två val: trimma original, (dvs originalfilen kortas bara ner och behåller alla taggar, datum osv), samt spara som nytt klipp.
    I Android verkar filen sparas som nytt klipp och jag kan dessutom inte välja var det ska sparas (vill ha det på SD-minnet).

    Googlade lite och hittade en app (VidTrim) som skulle fråga om jag vill ersätta originalfilen. Appen ställer frågan, men sparade ändå som ny video.

    Någon som vet om det finns liknande funktion för Android som för iOS? Eller om det åtminstone är möjligt att ändra var det nya klippet sparas ner? Kunde inte flytta klippet när jag använde den inbyggda video editor.

    Tack på förhand!
     
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

  3. Fyfabian

    Fyfabian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
  4. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jodå, det ska gå. Det här alternativet från jag upp när jag ska spara.
    Sen vet jag inte om du kan välja direkt var det ska sparas men det låst väl ändå gå att flytta filen precis som du vill i efterhand? Nu använder jag inget sd-kort, men jag är helt övertygad om att du kan flytta filer precis som du vill med valfri filhanterare?
     

    Bifogade filer:

  5. Fyfabian

    Fyfabian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Vad märkligt att det inte ser ut så hos mig. Köpte PRO och testade när jag såg din skärmdump, men hos mig ser det inte ut så
     

    Bifogade filer:

  6. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Just ja, tänke inte på att jag köpt PRO för länge sedan. Men skumt, du får leta runt lite i inställningarna för uppenbarligen går det för mig att spara som ny, eller spara över den gamla
     
  7. Fyfabian

    Fyfabian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Hittar inget under inställningar som skulle kunna vara till hjälp, så har mejlat dem nu.

    Tack för att du tog dig tid att försöka hjälpa mig! :)
     
    rickards gillar detta.
  8. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Resesenterna verkar ha lite olika åsikt om appen. Dock är klart att appen inte är en motsvarighet till iMovie for iOS. Synd egentligen. För min android har bättre kamera än iPhone SE
     
  9. Fyfabian

    Fyfabian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Anledningen att det inte fungerar för mig är tydligen att mina kamerafiler sparas på SD-kortet och att apputvecklaren inte har tillåtelse att skriva över filer som finns på minneskortet...
     
  10. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Aha, men du kan inte spara alla bilder automatiskt på telefonen då, och sen bara flytta över det du vill till minneskortet i efterhand? Kanske inte den lösningen du helst vill ha, men ändå ett alternativ.