Tror ni att Desire HD kommer sälja bättre än lillebror Desire?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Peer2peer, 4 okt 2010.

  1. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Snarare så att desire blir ännu mer populär då den sjunkit nu lite i pris och det lär säkert bli stora kampanjer senare, mm hade ju inte för längesen en prisbomb på 3999 helt sjukt billigt för en sån grym mobil.
     
  2. Bull3n

    Bull3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror du dom kommer sänka priset på den då den fortfarande verkar sälja rätt bra? :)
     
  3. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Nej det har jag svårt att tro med tanke på storleken i Desire HD, alldeles för stor och klumpig
     
  4. Bull3n

    Bull3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är ju en smaksak
     
  5. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag tror den kommer sälja bra iafall även om den är stor och klumpig för om man är så pass intresserad av en dyr telefon så vill man ha en stor skärm och det är mest de som köper dyra telefoner så tror den kommer gå åt bra!
     
  6. Bull3n

    Bull3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis. Sen tror jag ju inte dom lanserar nya Desire HD för att konkurerra ut vanliga Desire
     
  7. Terihan

    Terihan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    håller som dom flesta andra med om att den blir lite för stor, pris har inte lika stor betydelse, man köper ju top of the line och då ska det kosta.
     
  8. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    nej men generellt tror jag folk väljer en billigare då den lär räcka länge ändå.
     
  9. Bull3n

    Bull3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja du har säkert rätt i det du säger. Personligen skulle jag inte köpa en desire nu när den nya kommer. Jag har inga problem med storleken på HD:n :P
     
  10. Peer2peer

    Peer2peer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det känns lite 50/50. Alltså antingen så gillar folk det och så kommer tillverkarna fortsätta att komma med "större" mobiler, dvs 4"+. Eller så tycker folk det är för stort :/ Det har ju kommit en del större mobiler på senaste. Kanske en trend som folk kommer gilla och få upp ögonen för?

    Förstår att tjejer inte kommer köpa en Desire HD för de kanske är lite för stor för deras händer.

    Själv älskar jag en stor skärm, det kommer va lite mitt i mellan dator och mobil fast mer åt mobil hållet fast fortfarande kan man ta med sig den.

    Jag skulle säga att Desire HD är de närmaste man kan komma en bärbara dator som man får plats i fickan. Dell Streak som ligger på 5" är för stor.
     
  11. monkie79

    monkie79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Känns som att desire kommer sälja mer då det är en mer "lagom" storlek + att den kommer i ny färg nu dessutom. Själv har jag beställt DHD.
     
  12. bamz

    bamz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Beror nog mkt på hur operatörerna marknadsför luren. Marknadsför man den som iphone så lär den sälja bra. Men jag som jobbar i butik ser allt förmånga som har lurar de inte förstår sig på (läs iphone desire,legend,x10)för att de fått dem från jobbet.

    Lite för dyr telefon för de flesta att köpa löst också, men det hindrar ju inte oss som är galet teknikintresserade ! ;P
     
  13. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tror inte den kommer sälja mer, lite för vågad design för en del, för högt pris för många, HTC verkar ha svårt att tillverka många och en del tycker nog den är för stor.
    Att den ligger i topp pa prisjakt e nog bara för alla nördar som kollar om den finns i lager nånstans eller bekräftade leveransdagar och isf byta återförsäljare. Många verkar ha bokat ett ex på flera butiker för att va säkra på att få en...fult knep som kommer straffa sig i framtiden tror ja.

    Men de e bara vad ja tror!
    Tror Desire z går hem mer, framförallt på företag där tangentbord och snabbhet e viktigare.

    Har personligen en vanlig Desire nu och enda ja sakna e mer minne. Hade valt hd om ja gjort om valet nu när båda finns.
     
    Last edited: 11 okt 2010
  14. carez

    carez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 665
    Mottagna gillanden:
    242

    MINA ENHETER

    Spännande :P
     
  15. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Why, designen menar du? Minnet e tyvärr viktigare.
     
  16. CalWan

    CalWan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Desire kom för åtta månader sedan, de som har investerat i den har lade mellan 4- och 5k. Min gissning är att en Desire kommer att gå på strax över 3k runt juletid, då kommer den förmodligen fortfarande sälja mer än DHD.

    [​IMG]

    Dessutom säger samtliga Desire-ägare på kontoret, vilka är runt 20 stycken, att de inte kommer att uppgradera, för att de är nöjda och inte kan motivera den marginella uppgraderingen.

    Jag tror inte att DHD kommer att säja mer, varken på kort eller lång sikt.
     
  17. kaptenkaka

    kaptenkaka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Läser om och om igen att HD:n skulle vara i största laget eller rent utav klumpig.
    Jag var in på en butik för nån vecka sedan och klämde på Desire, Galaxy S, iPhone4, X10 etc.
    Jag tyckte de var ganska små!

    Är det bara jag som har grytvantar till händer? :D


    OnT: Jag tror INTE att Desire HD kommer sälja mer än vad Desire har och kommer att forsätta göra. Om man jämför specsen på en Desire och en Desire HD så är det nog ingen "medelanvändare" som ser anledning att lägga på 1000-1500kr för en HD.

    Ur en bang-for-the-buck synpunkt så är det nästan aldrig värt att köpa det "bästa".
     
    Last edited: 13 okt 2010
  18. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tror personligen att lurarna kommer att bli ännu större, känns som att vi tollererar det i förmån för större skärm. Jag tyckte att min Hero var på gränsen för nåt år sen, testade Desire & tyckte den var gränsfall, ja nu är väl hd ett gränsfall så jag tror det blir en sån...

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  19. Bull3n

    Bull3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haha man får helt enkelt anpassa sig för marknaden ;) jag har själv en x10 mini pro så det blir rätt så stor skillnad i storlek för mig. Men jag ser det inte som ett problem att telefonerna blir större.
     
  20. agent00soul

    agent00soul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Från början var ju inte mobiltelefoner så jättesmå. Men sedan uppstod en trend att försöka göra dem så små som möjligt. Jag fattade aldrig vad det skulle vara bra för. Under en viss storlek blev knapparna för små för att vara användarvänliga.
    Jag antar att tekniken driver alla sådana här trender. Bara för att det gick att göra telefonerna mindre, ansågs det som "fint" att ha den minsta luren.
    Nu när telefonerna används till att surfa och mycket annat är det inte längre önskvärt med en så liten telefon som möjligt. Då tror jag trenden kommer att gå mot större modeller efterom man vill ha stor skärm.