Problem: TrueCaller på iPhone

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av Droid55, 18 dec 2017.

Taggar:
  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag undrar om TrueCaller fungerar annorlunda på iPhone vs. Android. När jag installerar TrueCaller på Android och väljer att blockera spam-nummer så hör jag inte när oseriösa telefonnummer ringer, jag blir bara aviserad. På iPhone så ringer telefonen men numret visas i listan som röd. Varför? Har jag gjort något fel eller kan jag inte förhindra dessa rödlistade nummer från att ringa?
     
  2. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    För att Apple har inte lagt in att Truecaller har den behörigheten att blocka samtal.

    Jag svarar inte när det är ett nytt samtal utan går in efterhand i informationen på samtalet och blockerar nummert i ios istället.
     
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag blockerade faktiskt numret i telefonens egna telefon-app. Ändå ringde det. Kollade flera gånger under kontakten och det stod "Häv blockering" eller något i den stilen.
     
  4. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Det låter väldigt skumt, jag har inte upplevt att de ringer tillbaka efter att jag har blockerat telefonernummer i telefonappen..
     
  5. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Bild är bara så jag vet att vi är på samma spår :)
     
    Droid55 gillar detta.
  6. Droid55

    Droid55 Guest

    Ja, precis så. Det var konstigt. Kan TrueCaller krocka eller påverka Apples egna telefon-app? Nu har jag återställt min iPhone men kom på att detta var något som störde mig. Jag stängde av ljudet tillslut vilket resulterade i att jag missade viktiga samtal, så jag satte på det igen. Irriterande nog vaknade jag idag av ett spam-nummer... Följt av ett nummer jag väntat på.
     
  7. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Oh jag visste faktiskt inte att du kunde blocka nummer i Truecaller appen, jag har alltid blockat via Apples egna telefonapp

    Funderar starkt på att nixa mitt nummer :)
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Minns inte vad det stod i TrueCaller nu, antingen kunde man blockera eller så var det bara rödmarkera spam-nummer.

    Hur skaffar man nix, och funkar det verkligen? Jag var tvungen att göra mitt mobilnummer synligt för kunna skaffa BankID men sen tog jag bort det igen. Sen dess har jag fått några spam-samtal. Riktigt jävla irriterande. Jag har ett nummer jag gillar och jag inte vill ändra det, men det är på gränsen till att jag byter.
     
  9. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig använt nix själv men har någon vän som har rekommenderat det för mig men har inte orkat att fixa det...

    De som ringer till mig är rödmarkerade men efter ha blockat nummert i ios app så jag jag inte fått fler samtal från dom..
     
  10. Droid55

    Droid55 Guest

    Ok, det var konstigt men då vet jag i varje fall. :)