Problem: Universaltråd för problem som uppstår efter/under flashning

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av goa200, 25 apr 2012.

  1. Nautique

    Nautique Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    edit: HAHAHA det var visst inget, förresten. Efter sjuhundrafyrtionionde omstarten hoppade eländet igång som det skulle. Stod i fastboot och försökte en sista gång med RUU innan läggdags, bara för att se eländet hoppa igång som det ska. Nåja. Slutet gott, allting gott.
     
  2. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Skönt att det löste sig. När det gäller bootloop så är det inte helt ovanligt på HTC när man fkashar ny ROM och gapps manuellt. Onexroot.com har bra tutorial på hur man fixar det. Man gör en manuell flash av boot.img i commando prompten. Tar 2 sec.

    Sedan rekomenderas det att du alltid laddar ned ROM och flashar i Clockwork mode (ej vlockworkmode appen utan när du bootar. Då har man mer kontroll på strul.

    Har du väl root och flashar via Clockwork och får loop är det bara att köra manuell flash av boot.img filen som äe till den romen som du vill flasha.
     
  3. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Inkluderar det i min guide. Trodde folk hade förstått att man inte skall använda rom manager till att flasha romar vid det här laget.
     
  4. ludnell

    ludnell Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag är i fastboot. Har följande alternativ:

    Bootloader
    Reboot
    Reboot Bootloader
    Power Down

    För att nu då flasha om till stock, ska jag då använda CMD igen etc? Isåfall, hur?

    tack
    ludnell
     
  5. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Kanske lika bra. :)

    Bra att du förstod vad jag menade, Kanske sa fel namn på de verktyg jag beskriver.
     
  6. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Ska du flasha i CWM väljer du bootloader sedan väljer recovery för att komma till CMW.

    Ska du flasha manuellt (vilket du måste göra om du hamnar i bootloop) då väljer du fastboot och för in usb kabeln och i datorn och sedan flashar boot.img för den rom du nyligen flashat.
     
  7. ludnell

    ludnell Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    USB-kabeln är i. Men letar efter en HTC ONE S stock rom, så jag kan börja om root/flash från början.

    Ursprunglig problembeskrivning här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1126423#post1126423
     
  8. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Nu får du behärska dig! HÄR HAR DU INTE OCH GÖRA. Det är HTC vi snackar om, inte en recovery för en samsung telefon!!
    Vet du inte hur man gör korrekt, skriv inte.

    Saxat från min guide i klistrade trådar

    > ludnell Läs gärna klistrad tråd nästa gång
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=77783

    Menade du HTC One X? Letar du efter filer till HTC One S är du i fel forum.
     
    Last edited: 22 sept 2012
  9. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    ?? Jag har HTC one X och samsung s3. Det är HTC one X jag pratar om.


    Lite fel tonart ?? Jag lägger mina inlägg för att hjälpa andra. Tror du vaknat på lite fel sida?

    Det jag kan ha gjort är att blanda ihop namnen eftersom jag kör 2 lurar. Men det finns ingen logic att bete sig som du gör med en nedvärderande attityd. Kan du inte bete dig så har du inget i forum att göra





     
    Last edited: 22 sept 2012
  10. Nautique

    Nautique Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Dude, som jag sa läste jag inte guiden ordentligt och utgick från vad jag gjorde med min Legend för två år sen. Köpte min HTC One X i förrgår, och detta var därför första rootförsöket.

    Tack för visat intresse och allting, men du behöver lugna ner dig lite. Din nedvärderande attityd hjälper ingen.

    Precis, det var det där med boot.img som var grejen. Nu är den rootad och CM10, senaste nightlyn, och senaste GAPPS inflashat. Funkade kanon den här gången.
     
    Last edited: 22 sept 2012
  11. Norpan111

    Norpan111 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Skit... RUU säger att min telefon inte är laddad mer än 30% men jag vet att den är det..så nu sitter jag fast i hboot? jag försöker gå tillbaka till stock :S
     
  12. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Har du ingen rom du kan starta så länge?
    Telefonen borde också ladda även när den är avstängd bara du ser den röda lampan lysa.
    Ev, ladda den via datorn eller med en annan ej HTC laddare så att telefonen laddar via usb och inte AC.
    Om du vet med dig att sedan styrkan är 100% efter den har laddat, gå in i CWM och tryck en wipe battery stats
     
  13. Norpan111

    Norpan111 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Tack, löste sig. installerade cm10 och bootade. Såg att jag hade 80%.. testade göra om proceduren och då funkade det :)
     
  14. billis78

    billis78 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Låst bootloader, fastnat i bootloop och inget batteri!!!???

    Hej.
    Jag har ett riktigt jobbigt problem.
    Har lyckats sabba min lur.
    Jag har fastnat i bootloop med bootloadern låst och inget batteri, kan inte ladda normalt.
    Jag har laddat ner en bat fil som gör omstart hela tiden och lyckats få telefonen att ladda extremt sakta. Har haft telefonen så i 1 dygn men fortfarande har jag inte tillräckligt med battei för att låsa upp min bootloader med min bin kod.
    Nån som har ett bra förslag till en lösning?
    Är tacksam för ALLA svar. Har kollat runt på nätet men om bootloadern är låst så går det inte att göra så mycket.
     
  15. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har hållt på med att lägga in nya ROMar osv sedan LG O2X kom ut, och har egentligen aldrig stött på några större problem. Men nu efter en Recovery som inte gick igenom så har de jävlats för mig. Fick Wipea skiten för att komma in på mobilen och sedan installera om ROMen jag har just nu (Renovate 5.8.1) . Innan installationen så skulle jag lägga in BOOT.img filen som vanligt, så får jag detta meddelande i CMD "fastboot is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file" . Jag vet inte om ja kmr klassas som efterbliven men jag har fan ingen aning hur jag ska fixa de? Sökt lite på google, men inte riktigt hittat exakt de ja söker efter. Jag vill byta ROM nu eftersom 3G nätet är mkt slöare med denna rom, lustigt nog! Så någon som vet hur jag ska lösa detta (säkert SIMPLA) fel? Tack på förhand!
     
  16. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Borde fungera att ladda telefonen när telefonen är avstängd.
    Har du någon data på hur många procent du har i strömstyrka?

    Är du inne i fastboot mappen där fastboot.exe finnes?
     
    wohlin gillar detta.
  17. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nu hänger jag inte med? fastboot.exe ? har jag inte använt mig av tidigare, eller va e de ? :)

    EDIT: Ah, va nog inget. Formatera datorn häromdagen och har helt glömt bort att de va massa skit i den mappen, så ja gjorde snyggt en ny! Ibland är man nog inte så jävla vaken! :)
     
    Last edited: 16 nov 2012
  18. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    hehehe..ja det hände mig första gången. Kör nu i stället med två diskar så systemdisken drabbas aldrig om jag formaterar om då all data ligger kvar på den andra disken som sagt.
    Fastboot mappen finns annars att hitta här: http://www.mediafire.com/?50baad8rykng2j0
     
    wohlin gillar detta.
  19. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Haha precis! Fixade faktiskt de igår så jag slipper få ett ytterligare hjärnsläpp! :)

    Tack för länk, men löste det ändå :)
     
  20. Renevatio

    Renevatio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur ska man gå tillväga när man inte kan boota till Recovery, men kommer in i min ROM och bootloadern?

    Upplåst bootloader 1.39 (tror jag)
    CWM 5.8.4.0
    ICJ 2.5.1

    Problemet uppstod när jag först flashade SuperWipe (ett script som rensar mobilen bättre än t.ex. bara wipe, och sen flashade in min nya ROM. När jag var i recovery för att flasha så glömde jag nämligen att flasha in gapps och tänkte, då får jag bara boota in i recovery igen. Men nu går det alltså inte av någon konstig anledning. Jag kan se CWM-menyn i kanske 0,3 sekunder men sen så startar mobilen om sig och hoppar in i min ROM.

    Jag har självklart försökt flasha in CWM igen genom fastboot, och han visar inga problem. Det blir dock samma resultat igen.

    Tack på förhand.