Universasl + Nexus 5 = fel?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av jacobtr, 31 jan 2015.

  1. jacobtr

    jacobtr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena heter jacob och ny här, det är så att jag köpt abonemang från universal och det inte funkar med min nexus 5a(lolipop) (att surfa ringa och smsa går bra)men i en gallaxy express 1/gallaxy express 1 funkar det utmärkt. Innan har jag både haft telia och comviq med surf och funkat utan problem och har även testat med mammas simkort från telia och då funkar det bra med att surfa. På mobilen står det under om telefonen/status/status för mobilnätverk: frånkoplad. Har hört av mig till supporten och väntar på svar... Men tänkte att jag antagligen får snabbare bättre svar här! :)
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej!

    Har du kollat så att du har rätt APN-inställningar?

    Här är en guide från Universal där du kan kolla det själv: http://www.universal.se/Content/pdf/Mobilinstallningar_Android.pdf

    Hoppas att det löser sig! :)
     
  3. jacobtr

    jacobtr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hmm, konstigt. Testat att återställa datainställningarna också?
     
  5. egon79

    egon79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hade exakt samma problem när jag skaffade Universal, vände och vred på varenda APN-inställning. I slutändan var det ett fel från Universals sida, så när jag kontaktade dem och de fipplade i sitt system så hoppade det igång direkt. Så det är bara att vara på dem! :)

    Edit: Har också en N5:a!
     
  6. jacobtr

    jacobtr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Skönt att höra att det är ett känt problem i alla fall! Och då funkade simkortet i en annan mobil? HAr du någon koll på vad dom ändrade?


    Har återställt mobilen i fall det skulle varit något sånt problem utan resultat... Egon79 som jag citerade ovan verkar haft samma problem så tror det kan vara fel hos univerasal!
     
  7. egon79

    egon79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Provade inte i någon annan mobil och frågade inte heller vad de hade gjort. Det tog några dagar efter att jag mailat - kanske en vecka, la inte ner speciellt mycket energi på det just då, då jag inte hade så bråttom att få igång det - om att jag inte hade nån datauppkoppling tills de ringde upp och bad mig starta om telefonen, sen var allt frid och fröjd och har varit så sen dess.
     
  8. jacobtr

    jacobtr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaret endå hoppas dom kan lösa det för mig också!!!
     
  9. jacobtr

    jacobtr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Kan berätta nu om någon är nyfiken att man skulle ändra proxyn på telia.online.se till 10.254.254.254. Så nu funkar det! :)