Fråga: Updaterade telefonen fick 3 Tres logga på köpet

Diskussion i 'Optimus G - Allmänt' startad av bihslk, 11 jun 2013.

  1. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Ja kan va men då lär de säga det istället. Eller so gav de fel kartong / Mobil

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Last edited: 7 aug 2013
  2. mrgorgo

    mrgorgo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7a
    IMEI nr:et var borta men är nu tillbaks.
     
  3. Poxer

    Poxer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Reperation

    Jag har också problem med att LGs mjukvara på datorn uppdaterar till tre:s firmware.

    Efter att man flashat till den kdz fil man vill ha (eller custom rom) får man låta vara. Tills man vet att en ny 'riktig' uppdatering kommit.

    För att lura LGs mjukvara till att installera rätt kdz fil följ instruktionerna här:
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=37612066

    Anledningen till att jag reggade och skrev detta är ifall någon annan söker på google efter en lösning. Ett alternativ som behåller garantin är att gå tbx till affären man köpte den så de får skicka den till en verkstad där de mer eller mindre gör samma sak fast du behåller garantin och blir utan mobil en vecka.

    Olika kdz filer för LG Optimus G finns här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2093382

    Hoppas detta hjälper någon. Glöm inte att vara försiktig, läs innan du gör något. Många saker kan resultera i en 'hard brick'. Du hinner, ha inte bråttom.

    Själv kör jag på E97510D_00.kdz funderar dock på om det är någon skillnad på den och E97510B_00.