Fråga: uppdatera Android på cat s30 hur går man till väga??

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Majzan, 3 nov 2017.

  1. Majzan

    Majzan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Vet inte om jag skriver på rätt ställe i forumet, om så kan admin flytta till rätt ställe.
    Hur uppdaterar man sin android enklast och säkrast? Har android 5.1 just nu och behöver uppdatera den till åtminstone android 6. Det är en Cat s30. Det finns inget om att uppdateringar finns i ”om telefonen > systemuppdateringar”. Instruktioner helst på enkel svenska. Tack på förhand.
     
  2. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Har dom ens släppt 6.0 till den telefonen? Hittar inget om det vid snabbgoogling.

    Är det en privat telefon eller jobbets? Är den privat så kan du ju alltid byta ROM. Såg att det fanns Lineage när jag googlade. den kör nog 7.1 eller så.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 708
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Cat är tyvärr dåliga på att uppdatera sina telefoner. Jag hittar precis som @Frisell@Frisell ingen uppdatering till Android 7.0/Nougat för Cat S30.

    Vad som återstår är alltså att lägga in en mjukvara som inte är officiellt från CAT. Du kan hitta mycket på XDA här:
    https://forum.xda-developers.com/t/cat-s30

    Det finns dock alltid en risk med att lägga in firmware/ROM som inte kommer från tillverkaren, så om det är en jobblur bör man kanske vara lite extra försiktig.

    Ditt andra alternativ är förstås att byta till en nyare generation för att få en med senare Android-version, men känner jag Cat rätt kommer samma visa upprepas där.
     
  4. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 155
    Mottagna gillanden:
    4 842
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    bernard gillar detta.