Uppdatering till S Galaxy GT N8010

Diskussion i 'Samsung' startad av olaj61, 14 maj 2016.

  1. olaj61

    olaj61 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej
    Har sökt uppdatering men får till svar att det inte finns några nya till denna surfplatta!
    Har Android V 4.1.2, finns det ingen nyare version?

    // Ola J
     
  2. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

  3. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
    Du kan inte uppgradera utan att bryta garantin, tror jag. Att installera 4.4.2 avsett för ett annat land faller nog under "mjukvaruändringar". Jag fick själva aldrig ett meddelande om Kitkat-uppgraderingen då Schweiz (där jag köpte min) aldrig fick en sådan till skillnad från till exempel Sverige.

    Gick raka vägen från Jelly Bean till Marshmallow (root) för några veckor sedan då jag till slut tröttnade på att ha ett fyra år gammalt OS. Ersatte även batteriet så nu är den som ny och räcker förhoppningsvis några år till.
     
  4. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Utifrån vad jag läst på diverse forum så om det är en officiell rom från Samsung oavsett landsspecifik och den är till korrekt hårdvara så är det OK med Garantin men jag har inte kollat det med Samsung så jag garanterar det inte.
    Nu känns det ganska orelevant ändå då jag gissar att Garantin är förbrukad sedan länge på denna modellen?

    Då 4.4.2 finns till merparten av alla länder vad jag kunde se i listan:
    http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-N8010/
    Så borde det vara helt lugnt att lägga på.
    Går det inte med OTA så testa om Kies fungerar.
    Annars ta reda på exakt vilket lands ROM du kör och se om den inte finns och om den gör det använd ODIN och beskrivningen på sammobile hur du uppgraderar.
    Om det inte finns en landsspecifik rom till vad som nu ligger på skulle jag personligen ta ner NEE versionen och lägga på ändå men det är helt eget tycke och det är upp till dig att ta beslut om.