Uppgradering av Android 2.1 (x10 mini pro, u20i)

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av bloodylips, 27 sept 2012.

  1. bloodylips

    bloodylips Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag är helt ny här och så men har haft en del frågor som kanske en erfaren och betydligt mer avancerad publik kunde besvara.

    Jag använder en xperia x10 mini pro (u20i) och jag älskar den, en budget modell men funkar fin fint för mig. Men ericsson har stoppat u20i från att använda OS efter android 2.1, dom släpper iaf inga officiella uppgraderingar till u20i längre. Går det att uppdatera till en mer anvancerad version av android? Iaf android 2.3 som nästa mini modell efter u20i använder? Skulle en nyare version av android efter 2.1 sänka hastighet och prestanda? Jag har ingen lust att see den säcka ihop.

    *jag är inte super avancerad so rooting låter obekvämt för mig just nu.

    Kan man spara apps på det separata sd-kortet I telefonen eller finns det något annat sätt att spara det interna utrymmet på telefonen (50mb kvar).
     
  2. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Fel ställe att fråga. Denna delen av forumet är för Xperia Mini och Mini Ppm, inte x10 Mini.

    Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)
     
  3. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Som sagt fel forum. Kan dock förstå dig, är lätt att blanda ihop Mini och X10 Mini. För att svara på din fråga så gäller det samma för alla Android-enheter, du kan inte uppdatera mjukvaran till något annat än det som officiellt finns från tillverkaren om du inte rootar. Vilka ROMs som finns och fungerar bra till din telefon har jag dock ingen aning om.