Upplåsningsproblem

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Micke48, 1 dec 2014.

  1. Micke48

    Micke48 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Hej,jag har en Xperia Z som är låst till Orange UK? Har beställt och fått en kod (3 st egentligen),problemet är när jag sätter i ett annat sim kort frågar den inte efter nätverkskod. Ända sättet är att knappa in *#*#7465625#*#* och då får jag fram en meny där jag kan slå in koden,men ingen av koderna fungerar.Det står att jag har 5 försök,men det kvittar hur många gånger jag försöker så står det fortfarande 5 försök kvar. Vad är problemet?
    Michael
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 708
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det verkar nog inte bättre än att koderna inte fungerar. Har du möjlighet att förhöra dig med de du beställt koderna ifrån kring vad som kan tänkas vara fel?

    Du verkar i alla fall göra helt rätt: http://sim-unlock.net/simlock/Sony/Xperia_Z/

    I länken ovan framgår dock ett annat alternativ - har du testat med det också? #987654321#.
     
  3. Micke48

    Micke48 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag får nog göra det,har provat ditt förslag #987654321# men det händer inget.Jag har suttit med 2 Z sidan om varandra och jämfört inställningar och menyer,ingen skillnad på dom.Har även dragit ut sim kortet när mobilen är igång för att se hur den reagerar,den svarar med sim kort uttaget startar om så sim kortshållaren verkar ok.Har även varit inne i *#*#4636#*#* och kollat runt men hittar inget konstigt,har kört servicetest på den och allting fungerar. Har även provat ett sim kort från Orange men hittar inget nätverk,kan det vara sim kortshållaren som bråkar ändå?
    Michael
     
  4. Micke48

    Micke48 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag har även upptäckt att Nätoperatör saknas i menyn.
     
  5. Micke48

    Micke48 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag har lagt in 4.1.2 och nu är Nätoperatör tillbaka i menyn,mysko fattar ingenting.Finns det verkligen ingen som fått samma problem?