Fråga: Vad är en Nexus 7 12/13 värd?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Thebasicone, 21 okt 2015.

  1. Thebasicone

    Thebasicone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2015
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, det är så att ska köpa 3st "nya" plattor till mig och mina syskon, jag har haft Nexus 7 2012 innan och gillade den starkt, den fungerar tyvärr inte längre..

    Så vad är en sådan surfplatta i ok skick (gärna utan repor och inte sprickor) värd?
    Vad skulle ni ge för en, WIFI 16 GB?
     
  2. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    En Nexus 7 2012 skulle jag inte ge ett öre för. Totalt oanvändbar som det ser ut nu. Har väl sett en som sagt att den fortfarande fungerar skapligt men majoriteten är som jag själv upplevt att den är som en gammal windowsdator som inte varit ominstallerat på 10 år med halvtrasig mekanisk hårddisk.

    Kollar man blocket så ligger de mellan 500-1000 vilket är helt obegripligt tycker jag att betala 1000kr för en N7 2012.

    Min Nexus 7 2013 däremot fungerar fortfarande som den ska. Så är det en sådan du är ute efter så får man kanske räkna med 1000kr för en sådan. De var väl nere i runt 1800kr nya ett tag vill jag minnas så 1000kr känns ju även det lite för mycket.

    Finns ju plattor som är rätt bra i dagsläget för inte så mycket pengar, nackdelen är ju att man får bloatware och omgjort android och antagligen inga updates.

    Edit: Såg att det fanns nya för runt 2000kr, detta skulle jag nog hellre köpa än en begagnad för 1000kr.

    Nexus 9 kostar ju runt 3000kr vilket kanske är lite mycket men tror det var med 5.1.1. som den blev som en helt annan platta enligt många och med 6.0 ännu bättre. Så kan ju vara något att kika på om ekonimin tillåter.

    Här har du ett par andra kandidater: http://www.androidcentral.com/best-cheap-tablets
     
  3. Thebasicone

    Thebasicone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2015
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag hade tankarna att köra typ SLIM KAT rom i den eller liknande, jag hittade en 2013 för 1800 på blocket (http://www.blocket.se/alvsborg/Surfplatta_Nexus_7___samsung_S3_62833599.htm?ca=23_8&w=3) så att köpa en sådan begagnad kommer ju inte på frågan..

    Då dem ska vara till en 12 och en 8 åring och mig som är 18 (vill mest ha en surfplatta att slösurfa på) så får priset inte bli för högt, jag har faktiskt funderat på att laga de 2 st vi redan har men bara lcd och digitalizer ligger ju på 400 kr på ebay..

    Bara jag kan roota och gärna slänga in en ny rom så är jag faktiskt nöjd, kanske ska lägga en ny tråd på köpråd istället?

    Största problemet med att ha en platta med 9" är att den nästan blir för stor, 7" känns precis lagom :)

    Men jag ska kolla in de du länkade, såg snabbt att det faktiskt var någon Win8 platta med..

    Skulle du kunnat länka de för 2000?
    6000 (för 2) blir aldelles för mycket är nog svårt att få mamma att köpa 2 st för 4000 (ska köpa min själv)..

    Men jag får tacka för svar och känner du någon som har en eller fler (som vill bli av med dom) så får du gärna höra av dig! :)
     
  4. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Jag har min N7 2013 ute på Tradera efter att en något oseriös swedroidare bestämde sig för att köpa/inte köpa den. Den är uppe i 800:- just nu. Köp den, helt i nyskick ;).
     
  5. Thebasicone

    Thebasicone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2015
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag får kanske lägga ett bud då ;)
     
  6. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
  7. Thebasicone

    Thebasicone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2015
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0
  8. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    NP, och lycka till med budandet är det väl brukligt att säga.. :).