Vad betyder symbolerna

Diskussion i 'Allmänt' startad av moraggarn, 13 feb 2012.

  1. moraggarn

    moraggarn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag surfar med mobilen så ser jag några olika bokstavs-symboler som det växlas mellan. Det är E H och 3G. Vad betyder dessa? När det visas E så har jag märkt att det går mkt långsammare. Vid vilken symbol har jag snabbaste surfen? Har ett Halebop Hallå Plus abbonemang.
     
  2. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Last edited: 13 feb 2012
  3. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

  4. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Ja den är snabbare än bara H
     
  5. moraggarn

    moraggarn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mkt för svaren. Har läst att det finns något som heter att man rootar telefonen, vad innebär det? Hur gör man om man vill "speeda" upp sin processor? Går det att göra på alla telefoner? Har själv en Galaxy Xcover. Inget underverk av telefoner antar jag, men det enda jag använder den till, förutom ringa och messa, är att surfa så jag är mkt nöjd med den hitills och så tål den ju att hänga med i skog och mark vid såväl skogsarbete som jakt. Men det kunde ju vara kul om man kunde hitta på ngt skojigt med mobilen. Har ni några tips? Appar och en massa andra kul saker
     
  6. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Att roota en telefon innebär att man skaffar sig admin access till telefonen (kommer åt hela systemet)
    Om du vill klocka processorn så måste du först roota den, och sen antingen installera en custom rom eller kernel på luren. Om detta är möjligt till xcover vet jag inte.
    Kolla på forum.xda-developers.com
    Men läs på ordentligt första innan du börjar.
    Kul saker jag kan komma på skulle kunna vara att koppla ihop mobilen hemmet så säker kan styras automatiskt.
    Appen Tasker(en app som utför olika kommandon beroende på olika saker) är riktig kul om du har tid att sitta med det.


    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk