Vad ska ersätta min LG G3?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Jocce81, 31 mar 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Har tidigare kört HTC, från Legend - Desire S - One (M7). Har varit mycket nöjd med HTCs telefoner och framförallt deras sätt att tänka gällande design och även mjukvara.
    Fick sedan förra året chansen att prova LG G3 via Smartson. Jag hoppade på och tyckte det var klart spännande.

    Det är klart en bra telefon, även om jag tycker att den för mig är lite för stor.
    Samt att den inte alltid är topp när det gäller mjukvaran.

    Finns möjlighet att styra upp ny telefon nu så kikar lite på vad som kan tänkas ersätta LG G3an.
    Hittar dock inget klockrent.

    Mina tankar går så här:
    Klar fördel med trådlös laddning! SJUKT skönt att bara kunna lägga luren på skrivbordet på jobbet (då jag pratar mycket i blåtands-headset så är den då mao "alltid" laddad då jag är en del på springande fot) så den laddar.
    Jag uppskattar byggkvaliteten mer på t.ex. HTC One (inte känt på M9an ännu) än på LG G3, men tycker att G3an ändå känns gedigen!
    Skulle uppskatta en telefon som är vattentät eller iallafall ordentligt stänkskyddad.


    Så, vilken telefon finns nu? Vilken kommer snart och kanske är värd att vänta på?
    Gärna med motiveringar!


    /Jocce
     
  2. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 447
    Mottagna gillanden:
    1 113
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Ang. det där med vattentäthet, många lurar blir ju vattenskadade ändå och tillverkarna skiter i det och tar det inte på garantin så känns mer som en gimmick...

    Jag tänker i alla fall köpa Asus Zenfone 2 värstingmodellen, om den någonsin börjar säljas...
     
  3. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jo, har inte direkt tänkt använda den för att simma med, men för mig som t.ex. är på sjön mycket osv så känns det skönt att ha en som iallafall bör klara det hela...


    /Jocce
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    ämne flyttat till köpråd.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.