Välja ny lur

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av EUNE, 12 aug 2017.

  1. EUNE

    EUNE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag stå och väljer mellan Huawei Mate 9 pro, Hawei P10 och Huawei Honor 9. Tämligen lika telefoner och nästan samma pris. Behöver lite hjälp med för och nackdelar.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    AMOLED eller LCD? Plant glas eller kurvat glas?

    P10 vs Honor 9 är nästan mest en fråga om vilken design du föredrar.

    Jag skulle nog valt bland de två sistnämda. De har en nyare version av EMUI (5.1 vs 5.0) och Huawei har inte skött uppdateringarna bra för Mate 9 Pro.
     
  3. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 400
    Mottagna gillanden:
    3 151

    MINA ENHETER

    Är nöjd med min mate 9 pro,om Huawei sköter upp datering bättre för andra moddeler vet jag inte, skulle ä kunna tänka mig en honor 9 .
     
  4. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Ursäkta om jag går in här men kan väl hänga så jag slipper starta en ny tråd? Jag är en trist typ som gärna vill en mobil som fungerar och ser snygg i minst 2 år. Sen skall den ändå vara fräsch nog för knoddarna att ta över eller kunna säljas.

    Vilken mobil i dagens mobilträsk säger ni håller bäst? Som inte har flammig kameralins efter 2 år där den legat och skavt med dåligt frontglas, inte har bortsliten displaybeläggning som gör kontakten oskön, som har en hyfsad batteritid efter 2 år, uppdateras efter 2 år och där de fysiska knapparna fungerar bra efter denna tid? Här misstänker jag att det kan finnas skillnader. Fast det är väl ingen på forumet som har en mobil så länge ;)
     
  5. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 111
    Mottagna gillanden:
    4 813
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Beror på hur man sköter mobilen. Ett tips är väl att ha nån form av fodral som skyddar. Mjukvarumässigt så är det nog bättre att köpa ett etablerat "flaggskepp" av nåt av de stora märkena för uppdateringar.

    Sony har gjort ett bra jobb på det området. Naturligtvis Pixel telefonerna också. Kina mobiler av mindre kända märken är sämre på det. Å andra sidan får man dem billigare.

    Nokia ser ut att lova långvariga uppdateringar även för sina billigare mobiler också.
     
  6. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Jo skötsel är ju A och O. Med skal och skydd över display så är det inget gnager/sliter. Men jag misstänker ändå att skillnaden på material kan vara avsevärd. Ni som "blankar" måste märka skillnad?

    Även metall slits. Gick hål på min Z1 compact uppe i hörnet av slitage tex. Lövtunn metall. Efterträdaren fick högkvalitativ plast som håller bättre faktiskt
     
    Last edited: 12 aug 2017
  7. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Kör både Mate 9 Pro och Honor 9, även kört P10 som jag bytte bort mot en Mate 9 Pro. Min favorit är Mate 9 Pro fortfarande då jag gillar AMOLED skärm + att skärmen är större på den än dem andra 2 vilket passar mina stora händer :)

    Nackdelen är just att uppdateringar har gått trögt på Mate 9 Pro men det verkar som att det går lite snabbare nu, och att den kör EMUI 5.0, enligt uppgifter kommer den få EMUI 6.0 när Andriod O släpps någon gång i slutet av året.

    Om jag inte valde Mate 9 Pro skulle jag välja Honor 9 då jag tycker den är snyggare än P10, är nästan säker på att Tele2 kommer köra kampanj på den när den släpps som dem gjorde med P10.
     
    Last edited: 12 aug 2017
    EUNE och polar590 gillar detta.
  8. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Mate 9 pro kan jag tala varmt om, kurvad skärm som inte är alltför kurvad. Bra kamera. Brand batteri.

    Dock inte mycket på root och rom fronten. Kommer tidigare från nexus Samsung och Sony, saknar det lite. Tillbehör finns men åter igen inte i Samsung mängder.

    Mate 9 pro känns som en bra mobil ingen pratar om. Jag tänker då på avsaknad av egen forum avdelning både här och på xda.
     
  9. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Här är den ihop med Mate 9 så den har en forumavdelning ;)