Välvda skärmar

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av VresiBerba, 1 jul 2017.

  1. VresiBerba

    VresiBerba Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu när Galaxy inte längre har normala skärmar och att det ryktas om att den nya Note'en även den skall få välvd skärm, är det någon idé alls att vänta på några nya modeller från Samsung i förhoppning att de skall ha normala skärmar? Jag har använt Galaxy sedan den första modellen och är inte så sugen på att byta märke, men jag absolut vägrar ha en telefon med dessa styggelser till skärmar, men finns det inga så finns det inga.

    Några andra märken som har liknande OLED-skärmar som Samsung har och kan tänkas vara lämpligt att byta till? OLED i samma kvalitet som Galaxy-skärmarna är ett måste, annars sitter jag kvar med min Galaxy 6.
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Dest ryktas att LG V30 ska få OLED och 18:9 format men ingenting är säkert. Men de kör säkert en av deras egna OLED skulle jag tro då de har egen produktion av sådant. Hur kvalitén blir på dem i så fall vet vi inte heller men de har ju bland de bästa TV-apparaterna om det är något att gå efter.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Skärmen i Note 7 var också välvd, men det är mer anonymt på den. Jag är inte särskilt bekväm med den i Galaxy S8/S8+, men hade inget större problem med hur panelen i Note 7 var välvd.

    [​IMG]

    Eller säger ryktet att skärmen skall vara ännu mer välvd än den i Note 7 som syns ovan?

    Om telefonen är mer välvd än så blir det ju riktigt knepigt att använda pennan över hela skärmen.