Fråga: Värt att byta från S2 till Note?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Macke.M, 26 jan 2012.

  1. shastar

    shastar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ok, det lurar skumt i vad du säger, har du verkligen ägt en galaxy note? Då du är ägare med en S2....Galaxy Note är vassare än S2 samt får bättre betyg på alla sajter, t.o.m på Swedroid.....Känns mer att du bara hittar på detta du säger.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jag är ägare själv med galaxy note samt har en av mina systrar har SG2 och hennes kille likadan... Och det går inte att få att galaxy note är sämre på något vis sämre än SG2.
    Om du upplevt att S-Pen inte var vad du hade tänkt, så finns det inget att jämföra med. Det är det bästa som finns idag.
     
  2. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Nej, jag sitter och ljuger för helt främmande människor som inte ger mig nånting.
    Puck! Jag skrev att jag lämnade tillbaka telefonen och om du läser på lite innan och gör lite efterforskningar så kommer du också att se att det var och är fler än jag som upplevde dessa problem.
    Nu har jag inte provat telefonen efter alla uppdateringar så den säkert rappare.
    Dock så äger polaren både sgs2 ochen uppdarerad Note och om man ska tro honom så är sgs2 fortfarande rappare.

    Läs på lite nästa gång!

    Edit: sådana där tester ovan ska du ta med en nypa salt. Dom stämmer inte alltid överens med verkligheten...
     
  3. Loxus

    Loxus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Tänkte ge mina synpunkter och upplevelser på saken.

    Menyerna släpar inte efter på min Note, och märker inget lagg, förutom när jag går in bland kontakterna (fundering, kan det bero på sim-kortet?)
    Har inte surfat så mycket, men har inte upplevt något lagg jag kan komma ihåg iaf.
    Tar längre tid på market, än vadå?
    Har heller inte märkt att den skulle återge hemsidor konstigt, men antar att det beror på vad man surfar på för sidor :)
    Har inte märkt något jobbigt för ögonen :)
    Ja, skaffar man en Galaxy Note utan att tänka på att man måste använda den med två händer så är man ute och cyklar ;) Själv använder jag alltid båda händerna, gjorde på mina två tidigare touchtelefoner också (3,2 och 3,5")
    Ont i tummen? Haha, förlåt, men det där var lite roligt :D Men jag kan förstå det, själv kan jag känna av i handlederna när jag hållt på med den mycket.
    Som sagt, jag har inte upplevt något jobbigt för ögonen, eller lagg, jag har dock ingen S2 att jämföra med.
    Hur är S-pen oanvändbar? Jag använder den ganska ofta.

    Kan mycket väl förstå att man ser den som en surfplattehybrid. Jag ser ingen större anledning till att skaffa en surfplatta i dagens läge, men det beror ju lite på vad man har för behov.

    Har inte upplevt problemen med pennan som du beskriver, inte eftersläpningar heller.

    Som jag sa, det här är mina synpunkter och hur jag upplever telefonen :)
     
  4. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Låter som du fick ett riktigt dåligt ex. eller en med flera månader gammal firmware..:)
    Har inga lagg eller seghet på min Note som jag använder till allt varje dag, självklart kan det rycka till någon enstaka gång men inte mer än andra mobiler..

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  5. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    "Läs på lite nästa gång!", var du tillräckligt påläst då du köpte din Note?

    Det är massor med fler pixlar i en större och högupplöst skärm att skyffla runt vilket kan ge lite lagg ibland trots något kraftfullare cpu.

    Ja, en mobil med 1" större skärm kan bli svårt att hantera likadant som en mindre mobil. Att du efter en dag fick ont i tummen, borde alltså vara en ovana eller att du hanterade den "fel"?

    Köper man en Note och är påläst förutsätter jag att man känner till att luren är stor, pennan helt OK för det den antagligen är tänkt för, noteringar och varför inte spel som draw something.

    Men det är fritt fram att tycka, bu som bä... det som gör ett forum! :)

    Men som du sade, det blir väl bättre med uppdateringarna. Jag tycker den är rapp nog, men ändå nyfiken på vad ICS kan tillföra.

    Jag ägde en S2 innan, frugan har sin kvar. Även de är utmärkta telefoner med bra flyt. Mycket nöje!
     
    Last edited: 30 apr 2012
  6. MTD

    MTD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jadå, jag var påläst.
    Men ni säger ju emot er själva allihop. Ni skriver att det inte är något lagg, sen skriver ni att med en stor skärm så blir det lite lagg.
    Och om ni läser mitt inlägg så ser ni klart och tydligt att jag inte provat Note efter alla uppdateringar.
    Att den är stor visste jag när jag köpte den.

    Och återigen, när jag skrev inlägget ovan som alla citerar, så var det inte bara jag som upplevde dessa problem. Läs på tråden från början så förstår ni!
     
    Janne303 gillar detta.