Värt att skaffa en Play idag?

Diskussion i 'Xperia Play' startad av Skuggvarg, 6 dec 2013.

  1. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Spelnörden i mig vill ha en spelmobil men tekniknörden säger att prestandan är för dålig...vad säger ni, är Play fortfarande värd att skaffa idag eller ska man vänta på att det kommer en ny spelmobil?

    Jag spelar rätt måttligt på mobilen annars, just för att jag tycker det är drygt att styra ett spel genom att kladda runt på skärmen, men med fysiska spelkontroller och anpassad touchpad skulle det kanske bli mer spelande. Så jag funderar framförallt på om prestandan räcker bra för spel. Kommer säkert att köra en del emulatorer också.
     
  2. SpajX

    SpajX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Beror lite på vad du ska spela.
    Själv har jag mest spelat emulatorer (SNES, Gameboy, Playstation) och det har fungerat väldigt bra. Men som du säger så är hårdvaran rätt gammal vid det här laget och Play känns rätt bortglömd av dagens utvecklare.

    Jag testade bland annat GTA 3 och Gangstar, men de var i princip ospelbara pga bilduppdateringen.
     
  3. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Tack för svaret, dock hann auktionen med en Play-mobil (oj, vad vitsigt) avslutas men just det där med hårdvaran gjorde att jag ändå kände mig rätt skeptisk till hela idén. Nu har jag införskaffat en Motorola Atrix istället (som ska rootas, må mobilgudarna vara med mig i det projektet) och så ska jag köpa en Gametel, vilken borde funka bra just för emulerade spel.
     
  4. telefonpojken

    telefonpojken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fråga?

    Hej! Jag vet inte hur jag startar ett forum så kanske kan få hjälp här av någon? Vet någon om det finns en SIM-kortsläsare till XPERIA PLAY att köpa och pris?