Övrigt: Varför sälja så många s8 fort ?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av polar590, 10 okt 2017.

  1. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Förstår inte de här med dålig batteritid. Tycker själv den är ok.
    Kollat gsmarena som enligt mig har bra tester så är den mycket bättre än många andra.
    Vad förväntar folk sig? 2-3 dagar? Lycka till finns ingen mobil som har de om du faktiskt använder mobilen hyfsat flitigt
     
  2. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Sant, men gsmarena och deras testsuite för batteritid ska man alltid ta med en nypa salt.
    Sen vet man inte om somliga har otur med dåliga enheter eller har appar som suger upp batteritiden.
     
    kupster gillar detta.
  3. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Det handlar inte om 2-3 dagar som folk vill åt. Alla använder sina mobiler olika. En bra batteritid för mig är att jag klarar mig en hel dag utan att behöva tänka på att ladda mm.

    Det klarar jag mig utan problem med merparten av flaggskeppen 2017 men inte med galaxy s8.
    Sedan är det helt ointressant för mig om jag kan sitta helt still och titta på youtube i 3 eller 8 timmar i streck utan att kunna ladda. Så för mig var inte galaxy s8 tillräckligt bra batteri.
     
  4. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Jag är jättenöjd med min. Tycker batteriet håller sig bra. Jag laddar varje morgon innan jobbet och känner inte behovet för ständigt ladda den genom natten då snabbladdningen verkligen är snabb. Jag får ut 5,5-6 timmars SOT. Jag ser på mig själv som en moderat närmare "heavy" användare. Kan tänka mig att folk som är vana vid bättre batteritid är dom som är mest kritiska till batteritiden och det köper jag, men att säga att den är dålig skulle jag inte påstå.
     
    kupster gillar detta.
  5. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Ja alla har ju olika användningsmönster. Jag går ju bara till mig själv och där har varken HTC, Sony eller Motorola vara bättre än Samsung.
    Min jobb iPhone har bättre standby men mycket sämre när jag väl använder den dvs sot.
     
  6. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Sony tycks vara bra med deras Compact lurar. Den senaste har grym batteritid och prestanda, skulle gärna vilja ha en men kostar en heldel.
     
    kupster gillar detta.
  7. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Tror det beror på mycket annat med.

    Jag har tex väldigt dålig mottagning på min arbetsplats och det gör att det kanske går väldigt mycket batteri. Jag har alltid klarat mig mycket bättre med iphone än android på just arbetet. Sedan vad det beror på vet jag inte men kanske kan ha med mottagningen att göra.
     
    Kristy, Arju och kupster gillar detta.
  8. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Du har rätt. Glömde det i beräkningen. Har haft hallon tidigare på min Nexus 6 vilket växlade mycket mellan 3g och 4g (bor i Örebro). Sen bytte jag till Vimla och har testat med min Nexus 6 och nu i fortsättningen med Galaxy S8, mycket mer stabil koppling till 4g och den växlar inte så mycket längre, och givetvis bättre batteritid. Så du har absolut rätt att det finns många faktorer som spelar in och det kan bero från lur till lur i området man befinner sig i. Ja sämre batteri finns ju alltid. Nu som jag har snabbladdning så känner jag att batteritiden inte är ett problem. Skulle det vara kris så kan man låta luren ladda i 10-30 min nån stans. Jag personligen jobbar på kontor, jag pluggar hemma eller på biblioteket så el finns. Dock har jag inte behövt utnyttja det med Galaxy S8. Får se hur det blir med tiden. Men helt klart många faktorer som spelar in.
     
  9. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    De där kan jag skriva under på! Dålig mottagning gör att batteriet dör fort.
     
  10. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Ja fast fast de är ju några kompromisser som 720 display m.m.
    Men visst är de imponerande
     
  11. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Det där låter ju konstigt. Har haft både Nexus5X samt S8. S8 hade riktigt bra batteritid samtidigt som Nexus 5X hade ganska dålig batteritid... Med S8 snittade jag 6-7 SOT, Nexus 5X låg nog på ca 4 SOT.
     
  12. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Helt rätt, men för att vara en compact version så är det helt okej.
    Dock kommer jag nog inte klara mig utan QHD, som min Axon7 har. Fyfan vilken skillnad det är i att titta på film, bilder och annat med den. Speciellt för mig som använde tidigare en 720p skärm från en Xperia M4 Aqua
     
    kupster gillar detta.