Tips: Vero kan det vara nått? (Social app)

Diskussion i 'Applikationer' startad av Salvion, 25 feb 2018.

Taggar:
  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    "hittade" just detta via en tecknare jag följer på Instagram

    Home

    Vero - True Social – Android-appar på Google Play

    Jag är ingen sto användare av sociala appar men jag är mäkta less på facebook, primärt för att jag ogillar hur den fungerar och det känns inte som att jag har kontroll, så jag kollar lite på denna.
    Frågan är om någon har minsta chans att ta plats bredvid FB? tveksamt tyvärr.
     
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Vero verkar vara grejen sista veckan hos tatuerare och konstnärer har jag märkt. Själv hade jag inte hört talas om den förren häromveckan. Tiden lär som vanligt utvisa om det blir flipp eller flopp.
     
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    @rickards@rickards
    Lustigt att du sa det för just tatuerare har jag set mycket av :)

    En sak för er som läser detta men inte skriver är att den kommer bli en betalapp (tror månadsvis) men den första miljonen användare får den gratis ;) jo det låter lustigt och lite desperat men jag reggade mig och så får man se var det leder.

    p.s jo glömde att tjänsten är seg som sirap stora tider, tydligen stor influx på folk och dom hänger inte med riktigt d.s
     
  4. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Jag läste i någon recension på Appstore att det ska kosta pengar på något sätt. Har ingen koll dock. Alla verkar spamma detta på Instagram.

    Tyckte det såg jobbigt ut bara. Instagram är det enda jag håller mig till.
     
  5. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag tycker att det är svårt att veta vilka sociala nätverk som kommer att lyckas, men den där appen har väldigt dåligt betyg (i skrivande stund 2,5) på Google Play så den verkar tyvärr vara lite beta-aktig just nu.
     
  6. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Man skall ju ha klart för sig att alla tjänster kommer och går...
    FB kommer också försvinna, IG också och det är så allt fungerar, jag tycker det är som en slags livscykel.
    Och kollar man statistik så tappar FB stort ibland unga användare som ser det som en tjänst som "mamma och pappa" använder :)
    Så även om man tycker att FB alltid har funnits så är det inte så ;)

    Vero ÄR i beta just nu!
     
  7. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Vero har varit i beta sen det kom, 2015.
     
  8. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag registrerade mig endast för att få lifetime subscription. Det kanske är användbart, men jag tror inte det har någon större framtid.
    Att ta en avgift för något som man vill att många ska använda rimmar väldigt illa.
    Namnet är uselt.
    Det finns inget webbgränssnitt. Bara app. I alla fall för mig är det vitalt att kunna använda tjänsten i en webbläsare på datorn. Appar har ofta extremt låg produktivitet.
     
    bernard gillar detta.
  9. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Spotify går ju hyfsat även om man köper innehållet där eller?

    Man skall inte underskatta hur gärna människor vill ha saker gratis, men inte heller att det finns en inte oansenlig del som stör sig på så kallade gratisappar/tjänster som inte skyr några medel för att tjäna mer pengar år från år.

    Jo jag reggade mig av just den anledningen också gratis delen, och tvivlar på just denna tjänst, fast det gjorde dom flesta på FB också i början.
     
  10. Droid82

    Droid82 Guest

    Aha, jag såg ingenting om beta i Google Play så jag missade det.
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror inte att något socialt nätverk inom någon närmare framtid kommer få samma genomslag som Facebook, men det är också Facebooks akilleshäl.

    Eftersom Facebook är så stort och man i regel har arbetskollegor, studiekamrater, släkt (nära som avlägsen) och alla möjliga människor där, så känns det inte så roligt att dela något personligt, varför det också blivit (i alla fall för min del) fruktansvärt ointressant.

    Jag skulle tro att så gott som 95%+ av alla Sveriges ungdomar har ett Facebook-konto, men det används nog inte i särskilt stor utsträckning eftersom Snapchat och dylika tjänster där spridningen är mer begränsad är mer attraktivt.
     
  12. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Håller med, i min värld (gaming) finns en liknande aktör som jag anser folk dragit felaktiga slutsatser om och deras konkurrenter och det är World of Warcraft, det spelet är utan konkurrens det största och mest lyckade MMO (i västvärlden)
    Tror dom låg på runt 12 milj aktiva spelare på toppen och när dom började tappa spelare och folk försökte se ersättare så gjorde många den enligt mig ointressanta jämförelsen att "ingen kommer någonsin att bli lika stora som WoW" och det är som uttalande sannolikt helt korrekt men det beror mycket på att dom gjorde en produkt i rätt tid och på rätt sätt.
    Men det säger inget om framtida produkter och huru vida dom är lika bra eller bättre, för dom förutsättningarna finns inte längre.
    I ovan scenario tror jag på fler och mindre i sammanhanget titlar.

    Jag tror det finns flera likheter med FB i detta fall, dom har blivit gigantiska och gjort en hel del balla saker, grattis till dom!

    håller med om att det blivit ointressant, men mer för mig hur tjänsten försvårar mig att se det jag vill se.

    Nu skall jag sluta argumentera :o jag skulle bara vilja hitta en plats som känns mer social ön FB, där man verkligen läser och kollar när folk delar intressanta saker, så naiv är jag ;)
     
    bernard gillar detta.
  13. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Skillnaden med Spotify är att det inte finns några vettiga alternativ som är gratis förutom just Spotify själv. Deras freemium-modell fungerar väldigt bra. Gratistjänsten fungerar, men för att slippa reklam och få extratjänsterna så måste jag betala.

    För sociala medier så finns det oändligt många olika tjänster och så gott som alla är gratis. Att få in tillräckligt många utan att ha ett fungerande gratisalternativ tror jag inte alls på. Om Vero hade varit fritt från all störande reklam på grund av att man betalar så hade det varit väldigt annorlunda. Även om man betalar så får man ändå all skit man inte vill ha. Jag får alltså ingenting för pengarna utan bara ännu en annan plattform som man ska vara på samtidigt med alla andra.

    Jag har en vision om att man själv ska äga all information och sedan får olika sociala medier hämta den information jag tillåter att de hämtar till respektive tjänst. Jag behöver då bara bestämma vilka tjänster jag vill vara med på och sedan publicerar jag allt hos mig själv. En sån tjänst hade jag definitivt betalat för, men det krävs att alla sociala medier ändrar hela sin modell och hämtar information hos en annan tjänst. Det kommer inte hända i närtid.
     
  14. Droid82

    Droid82 Guest

  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag har Vero installerat gillar designen.