Vertikal rosa linje på skärmen

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av DonElhombre, 25 jun 2016.

  1. Eazer

    Eazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    För min del har jag tidigare tappat telefonen och fått ett par små sprickor i skämen. Detta har aldrig varit ett problem och jag har väntat med att laga den eftersom att det inte kommer gå på min hemförsäkring (det kommer alltså kosta 3200 kr). Ett par månader senare dyker oturligt nog detta vertikala rosa streck upp på skärmen, innebär det att jag kommer få betala för ny skärm? Någon som har erfarenhet?

    Vad jag läst mig till på diverse forum beror inte det rosa strecket på en yttre skada utan det beror på att enheten är felbyggd från början, och det är därför det händer på telefoner som inte varit med om tidigare yttre skada.
     
  2. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag hade små skador på själva metall ramen. När det rosa strecket dök upp tog de då in den och bytte allt.

    Vet dock inte hur de är när det är på själva displayen. Om du är i sthlm kan du ju fråga direkt hos Samsung service
     
    Eazer gillar detta.
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Om du har sprickor i glaset pga tappskada kan jag nästan garantera att dom inte tar det på garanti. Men fråga skadar ju aldrig, det värsta som kan hända är ju att du får ett nej.
     
    Eazer gillar detta.
  4. Eazer

    Eazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har varit i kontakt via e-post med Samsung Service i Kista, och receptionisten svarade att hon aldrig hört talas om problemet med det vertikala rosa strecket och att jag kommer behöva betala för reparationen.

    Som jag skrivit ovan är jag rätt säker på att det inte kommer gå på garantin. I den bästa av världar hade displayen på S7 Edge varit 2 delar; skärmglas och dislay. Då hade displayen gått på garantin och jag fått betala skärmglaset. Dessvärre är det inte så, och jag räknar med att få betala för reparationen.

    Pga. att telefonen står på mina föräldrars företag kommer det kosta ett halvt basbelopp genom deras försäkring, ca 22000 kr :O. Så det är bara att betala 3200 kr och få det avklarat...
     
  5. Eazer

    Eazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Uppdatering: Telefon är köpt via Tele2 företag på avbetalning, och därmed är det genom dem som reparationen ska ske. De använder i sin tur Samsung Service som serviceverkstad och kan inte påverka deras beslut, även fast de själva känner att de vill hjälpa till och håller med om att det är ett produktionsfel.
     
  6. anlilja

    anlilja Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Jag skickade igår in min telefon med samma fel, ett rosa streck som löper vertikalt över hela skärmen, från batteriprocenten och nedåt. Köpt via halebop och anväder deras service partner. Om det är intressant så kan jag återkomma om jag får det på garanti eller inte. Min telefon hade i övrigt inga skador. / anlilja
     
    Eazer gillar detta.
  7. Eazer

    Eazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Gör gärna det! Lycka till.
     
  8. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Klart du får & ska ha det på garantin. Är väl inga frågetecken kring det. Så länge du inte har yttre skador eller fuktskador. Eller samt om Knox är trippad - då kan det ju jävlas. Men bara att claima reklamationsrätten då istället (så länge tidigare skadeparametrar fortfarade inte är aktuella) .
     
    tswfootball gillar detta.
  9. anlilja

    anlilja Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Så, då var reparationen klar, har inte telefonen i handen än (den skickas idag). Detta gick som jag och även andra trodde på garantin. Åtgärden som de gjorde var att de bytte display och uppgraderade mjukvaran (vad nu det kan vara, kanske nougat ;)). Skickade den som sagt i fredags och får den imorgon så jag tyckte det var ett snabbt hanterat ärende !
     
  10. Effect

    Effect Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3
    ROM:
    Global MIUI 12.0.5
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 4, Sony 65" XC8505
    Härligt! 99.4 % säker att det inte är nougat :D Uppdatera mjukvaran är standard på servicar.
     
  11. Eazer

    Eazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Skönt att du slapp betala :)
     
  12. Sorksat

    Sorksat Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad skönt. Var förbi och lagade min idag. Det tog 2h och gick på garantin. De bytte hela framsidan samt batteriet av någon anledning. Tackar man inte nej till :)
     
    anlilja gillar detta.
  13. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Fick också den vertikala rosa linjen häromdagen. Läste ett tips att man kan massera telefonen (mellan pekfinger och tumme) vid samsungloggan och däromkring. Kontakten sitter tydligen där bakom någonstans. Provade, och det har faktiskt inte kommit tillbaka på några timmar i alla fall. Ska hålla er uppdaterade. :)
     
  14. anlilja

    anlilja Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Jag kunde också "massera" eller lätt trycka bort det i början, tillslut så var det konstant. Nån pixel är ju död eller liknande, annars skulle ju aldrig strecket komma från början!
    Hoppas det löser sig för dig!
     
  15. Sorksat

    Sorksat Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Precis likadant för mig. Gick få bort stundvis. Men efter ett par dagar blev den mer konstant.
     
  16. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Japp, samma här. Kom tillbaka igen. Ringde dock till samsung service i Kista idag. Dom sa att det bara var att komma in och byta. Garantiärende. Behöver inte ens ha kvitto med mig. Tummen upp på den. Det är service det.
     
  17. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Åkte förbi samsung service (kista) igår och fick skärmen bytt. Inte en krona kostade det plus att dom bytte batteriet på en gång. Det var välkommet. :D
    Tog bara 40 minuter att laga! Snabba killar.
     
    Eazer gillar detta.
  18. Snoddas10

    Snoddas10 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2017
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy 23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy 23 Ultra
    Har åxå haft samma problem,hade en rosa vertikal linje över skärmen.Började uppträda efter jag haft den i c:a 3mån.Lämnade in den och fick så småningom ut en ny telefon.Killen som undersökte den testade att trycka hårt på skärmen längst upp på telefonen på olika ställen och då flyttade sej den vertikala linjen eftersom han tryckte.Tyvärr så tog det lång tid innan jag fick min nya pga nåt strul mellan Samsung och grossisten som företaget jag köpte telefonen av.
    Men efter jag fick nya telefonen har jag aldrig fått detta problem igen.
     
    Tråget gillar detta.
  19. Xrixtox

    Xrixtox Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick samma problem med rosa linje, lämnade in den för 2 veckor sedan och fick mail i måndags att de byter displayen som garantifel men endast om jag går med på kostnadsförslaget på att byta Main board då Knox är triggat. Vilket kostar 3250kr..... Skrev att de kunde byta skärmen och strunta i Main boardet men de går tydligen inte enligt dem. då svarade jag" att knox kan triggas via updates" inte fått svar sedan måndags ^^ återstår och ser
     
  20. RobinT77

    RobinT77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Även jag har haft detta problem. Jag lämnade in min på en måndagseftermiddag till Teliabutik, på fredag hadde jag den tillbaka. Ny display (även ram vilket kanske är standard vid displaybyte) och uppdaterad mjukvara (vilket i pratiken betyder omblåst med samma programvara). Kostade inget då det var ett garantiärende.
     
    anlilja gillar detta.