Vi som älskar våra desire men har frågor!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mardox, 14 apr 2010.

  1. Tegheim

    Tegheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft min Desire ett år. Och har en sak som retar mig.
    När jag skriver sms, så hoppar den ofta ur själva skriv-rutan och markerar det första smset i konversationen. Har man ett gäng så blir det ett hemskt rullande ner igen till sista.
    Vad kommer jag åt för knapp, eller gör för fel?
     
  2. loppis

    loppis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu ska jag ge min kära Desire till dottern (själv köper jag en Sensation) och undrar, basic, basic - hur backupar jag det jag vill ta med mig? (Rodnar av skam över min okunnighet.....)
    Kontakterna har jag på google, så det är inga problem. Apparna ger sig, jag laddar ner dom på nytt - om det inte finns ngt enklare sätt, förstås? Och betal-apparna, också. Inte många o billiga alla, men ändå. Kan jag rädda dom över till nya?
    Men sms-trådarna!!
    Hjälp mig någon snäll! Hur får jag med mig sms-trådarna till nya Sensation?
     
  3. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Har du en gång betalat för en App kan du installera den på alla dina android-devices. Så var de iaf när jag hade min POV" Tegra2 android-platta och använda samma gmail som på min telefon. Var inga problem att ladda hem "redan köpt"-appar.

    Finns several sms-backup program på Market (sök...)

    (off topic som fan: förstår inte varför folk tycker det är så viktigt att spara på SMS, är de läst så raderar jag det)
     
    loppis gillar detta.
  4. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    En klassiker är ju att man kommer åt "scroll-hjulet", den runda knappen... händer även mig alldeles för ofta i olika situationer
     
  5. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Haha jag håller med, är fan som horders på tv... Man sparar det man borde kasta ;)


    Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
     
  6. loppis

    loppis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja, ja - spara eller inte. Kan man fundera på. Vill ändå spara messen från min mamma, 78 år och humoristisk som tusan. Plus messen från min närmast överordnade på jobbet som "backup" inför mina närmast underordnade. T.ex. Men tack för tips, ska söka på sms-backup på Market!
     
  7. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    sms backup restore är den jag brukar använda (även jag sparar vissa som jag inte kan skiljas ifrån) ;)
     
  8. Tegheim

    Tegheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det konstiga är att jag inte kan framkalla samma grej hur jag än försöker :)
     
  9. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    +1

    Känner inte igen det faktiskt.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  10. feLet

    feLet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hur stänger man av knappljud inne i sms utan att sätta telefonen på ljudlös?
     
  11. Alice79

    Alice79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Jag har precis samma problem och det är jätte irriterande!! Tror och inbillar mig att jag kommer åt någon knapp men har inte kunnat komma på vilken, så jag tror att det är en bugg nånstans... :(
     
  12. feLet

    feLet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tja, har samma problem, riktigt störigt... Tips e att klicka meny->add subject.. så hoppar du ner längst ner igen utan att behöva skrolla
     
  13. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Får man fråga vilken sms applikation ni använder? Är det samma problem vilken ni än använder (handsent, chomp sms, go sms osv)? Vill komma ihåg att jag vid något tillfälle för länge sedan råkat ut för det, men har inte haft några som helt problem med detta på senare tid.

    Kör med miuis egen sms, och innan det körde jag handsent, och hade inga sådana problem med det heller.
     
  14. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    stängs av via inställningar för det tangentbord som du använder. Bara att stänga av knappljud och voila, klart!
     
  15. eemeliie

    eemeliie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min gör samma sak ganska ofta, när smset går över 160 tecken. Vet inte varför eller vad man kan göra åt det...
     
  16. Alex

    Alex Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det är garanterat en bugg i Sense! Jag har samma problem med min Desire... och flera kompisar har samma problem med sina Legends.
     
  17. nouiis

    nouiis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vet någon om det finns nån bra touchwiz baserad rom för desire?
     
  18. mufc

    mufc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmm, har fått en irriterande förmån med min telefon. Eftersom jag är med i interna grupper på Facebook så får jag som ett "sms" varje gång någon skriver i den gruppen. Telefonen vibrerar och det kommer upp i vänsterhörnet att någon skrivit ett meddelande i gruppen. Sjukligt irriterande, och vet inte varför den börjat göra så. Någon ny uppdatering? Nåväl, vill i alla fall bli av med vibrationen men har ingen aning om jag ska gå tillväga. Någon som stött på ett liknande fenomen?
     
  19. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har stött problemet tidigare, och det höll på att driva mig till vansinne. Kommer inte ihåg hur jag gick till väga för att bli av med det, men jag använder inga aviseringar över huvudtaget i facebook. Hur som helst så slutade det efter ett tag, men jag vet inte om det var för att det inte gjordes några mer inlägg i den gruppen. Vet inte om det sätts någon regel på gruppnivå av den som skapade gruppen?
     
  20. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Nu är det så att jag får en Desire imorgon. Jag är inte grön när det kommer till flashning av roms och dylikt men jag fattar asså noll htc språk...

    Jag vill ha någon av de cm9 byggen som finns på xda men jag fattar inte hur jag skall gå tillväga.

    jag förstår hboot och s-off... typ... kan mest samsung... hboot är typ som bootloader då eller? s-off förstår jag.

    Men vart skall jag börja?

    Hittade noob guiden i xda men asså... roota den är steg ett. det förstod jag... så sjukt förvirrad.

    Kan någon snäll själ bara skriva ett steg för steg från stock till sandvolds ics?

    tack.