Diskussion: Vi som förbeställt Note 7 och vill prata om annat än levstatus medan vi väntar

Diskussion i 'Galaxy Note 7 - Allmänt' startad av Bulldog76, 8 sept 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Bulldog76

    Bulldog76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Tänkte starta en tråd här där vi kan diskutera annat än leveransdatum och det som hör till det. en liten Off-Topic tråd medans vi väntar på Note 7.
    Tänkte man kan diskutera alternativa telefoner, är det värt att vänta osv.
    OBS detta ska INTE vara en tråd som handlar om Apple vs Android och den enes förträfflighet över den andra mm. Jag startar tråden för att inte den andra tråden ska bli för Off-topic som händer nu titt som tätt medans leveransdatum flyttas fram ideligen.


    För min del håller jag nog fast vid min beställning av Note 7. Jag tycker telefonen är grymt snygg, gillar S-pen konceptet (tror jag, har inte provat), att den är vattentålig är ett krav för min del, och kameran. Jag har en S7 edge som jag ska ersätta, som jag trivs med. Frun ska ta min Edge, men det blir nog så nu med alla förseningar av Note att hon får ta Edgen nu och jag ta hennes gamla s5 så länge.

    Edgen ska ju int ebli mer begagnad än vad den är redan. Alternativet vi har är att skita i Note och ta en Edge till.


    Såg som hastigast iPhone 7 specarna och några bilder. Håller med övriga som kommenterade i levestatustråden. Att jag inte gillar borttagandet av hörlurskontakten alls. Även om man får en adapter, kul att hela tiden hålla koll på den. Visst , trådlöst ljud i all ära, men för dem som framför allt prioriterar ljudkvalitet är nog en hörlur med sladd mest prisvärd.

    Hur blir det med omvandling av analog till digital signa via adaptern till exempel? Adaptern har nog ingen DAC eller om den har det en som kanske inte är så värst bra.


    Att den har blivit vattentålig gör att jag skulle kunna hoppa på den, men om den är något sånär lik iphone 6 plus i storlek så är den i mitt hänseende alldeles för stor sett till skärmstorlek. Menar att Note 7 är mindre än 6 plus trots större skärm. Vill ju inte ha hur stor telefon som helst. Har både små händer och inte alltid så stora fickor.

    Kör blandade prylar hemma, både från Apple och Android. Apple luren skulle vara ett alternativ om man enbart kör Apples ekosystem, då är det seamless. Annars är det mest bök att få till saker mellan systemen, enligt mitt tycke.

    Sonys mobiler gillar jag inte, för fyrkantiga och tråkiga att hålla. Gillade inte Z3 som jag hade. LG G5 såg trevlig ut när den kom, men den föll på IP klassningen.

    Man får väl ta och titta på lite videos med Note 7 igen för att längta och inte glömma bort att det verkar vara en fantastiskt fin telefon. Som sagt jag är supernöjd med s7 edge, och då är det ju inte så annorlunda på en Note 7. Bara lite mer saker som tilltalar mig..
     
    lstenhoff och Erik G gillar detta.
  2. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag kommer aldrig att skaffa en iPhone, det är ett som är säkert. Börjar dock snegla åt Googles telefoner lite. Ska bli spännande att se vad dom presenterar den 4:e Oktober. Note 7 är fortfarande intressant men samtidigt också den dyraste mobilen jag nånsin beställt. Sen blev det såhär... Hoppas man kan få ett datum som stämmer snart.
     
  3. joström

    joström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2014
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 11 (2018)
    Bra initiativ @Bulldog76@Bulldog76 :) jag var inne på att avbeställa min Note 7 för denna väntetid på ny lur är verkligen olidlig :P
    men efter att ha klämt och känt på många lurar nere på IFA så ändrade jag mig, Note 7 är helt klart den snyggaste luren på marknaden och byggkvalitén är fantastiskt :)
    Kan tillägga att jag aldrig haft Samsung då jag tyckt dom varit tråkiga med segt UI.
    Samsung har ändrat min syn med Note 7.
     
  4. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag har en liten fundering.

    Jag har ju beställt från elgiganten och fått att leveransen i princip ska ske innan jul om man har tur...

    Om jag vill ångra mitt köp, vad händer med mitt Value Pack och Gear VR?.
    det roliga är ju att abonnemanget fortlöper 24m och att nu kommer TVÅ månader betalas UTAN att jag ens fått telefonen....
     
  5. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Kankse man kan beställa från Kina ifall man ha den nu . Plus man får 6 gig ram och 128gig.
    Såg det fanns från ebay 5900kr från Hongkong
    Note 7 SM-N930FD DUOs .undrar om det sitter en SDI eller Kina batteri i den
     
  6. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Ja kommer den så sent så är det ju kanske något annat som lockar.
     
  7. Copa

    Copa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    583
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 13 pro max 256 gb
    Platta:
    Ipad
    Jag väntar tålmodigt på den.. Har inget behov av att ha senaste tekniken. S-pen och kameran gör det värt att vänta
     
  8. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag har sagt detta förut men Samsung Galaxy Note 4 va också en riktigt bra telefon (min nuvarande) men jag blev ruskigt förbannad/skogstokig när Samsung/Telia inte kunde få fingrarna ur r***n och släppa nya uppdateringar, men när jag nu fick 6.0.1 så lugnade jag ner mig lite :)

    men det är i princip det enda jag har synpunkter på gällande 4:an, det kommer bli samma sak med Note 7 också och jag vet att jag kommer svära och spotta åt det även denna gång :)

    kanske vi får 7.0 ganska tidigt men 8.0 kommer garanterat ta MINST ett halvår efter release innan den kommer.

    Jag kommer ha kvar min bokning och det är Note 7 all the way för min del :)
     
  9. alna6431

    alna6431 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Finns ingen annan telefon som täcker mina behov som en note gör. Kommer behålla min beställning och vänta otåligt. Sålde min note4 5 dagar efter jag beställde note 7 vilket jag ångrar som fan nu, sitter med en iPhone 5s och längtar tillbaka till note
     
  10. TheOddSwede

    TheOddSwede Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2015
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge+
    Telefon 2:
    iFjån5
    Platta:
    Samsung Galaxy 8.5 SM-T705
    Platta 2:
    iPad (2015)
    Vi borde få telefonerna tillbaks med Nougat installerat :P
    Lär väl släppas en uppdatering lagom till jul och sedan får vi 7.1 lagom tills 8:an kommer... med andra ord precis som vanligt...
     
  11. Paparazzi

    Paparazzi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    3
    Blev övertalad att testa Apple för många år sedan. Köpte en Iphone 4S sedan uppgraderade jag till Iphone 6+. Blev ganska förtjust i deras eko-system så det blev även en Ipad och Imac-mini. Nu kände jag dock att det är dags att testa på Android igen då Iphone börjar kännas lite tråkigt. Hade nämligen en S2 innan min första Iphone som jag gillade skarpt. La en förhandsbokning på en Note 7 hos Tele2 då jag gillar stora skärmar och jag tror även jag hade gillat S-pen och dess funktioner. Men, jag makulerade min beställning. För er som beställt från Elgiganten med 500kr presentkort+VR+VP så tror jag det är en grym deal. Dock 500kr hos Tele2 är som 100kr hos Elgiganten. Oavsett så har jag beslutat mig för att vänta på S8. Jag kommer gå miste om en större skärm och S-pen, vilket jag tror/vet jag hade gillat, men förhoppningsvis får vi en bättre processor, kamera, batteri,fast charge 3.0, 4k skärm för VR och en förbättrad design på S8. Om Note 7 börjar anlända i mitten/slutet av oktober så är det inte lång tid kvar till februari. Vad tror ni om resonemanget?
     
  12. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Jobbiga är att Note 7 har allt jag vill ha. Samtidigt har alla andra tillverkare chansen att försöka övertyga mig tills Note 7 landar i mina nävar. Mycket kan ske fram till oktober/november.

    Förhoppningsvis så väljer jag att aldrig avboka Note 7. Men i samma veva känner jag verkligen ett enormt sug efter ny ersättare till min Z2. Det är så frustrerande. Haha.

    Tror S8 blir bra, men på ett helt annat sätt. Även fast den kommer bli bättre prestandamässigt. Så känns det som att Note 7 blir mer funktionell.
     
  13. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag sitter här och vet inte vad fasen jag ska göra. Har köpt två olika skal och har ett headset som måste lämnas tillbaka om jag backar ur. Det enda andra som hägrar är vad än Google har på gång. Om Samsung håller det tempo de gör nu lär jag garanterat kunna få tag i en Pixel XL först.. *suck*
     
    R3b0rn och moparlinke gillar detta.
  14. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Precis samma tanke här. Om pixel dyker upp innan Note så får man nog en liten tankeställare...
     
    Psicosis gillar detta.
  15. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Funderar i samma banor... Behåller nog förhandsbokningen ett tag till ändå. Sen får man se vad Google erbjuder.
     
    Psicosis och R3b0rn gillar detta.
  16. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Ska vi ingå i en pakt kanske? :D
     
  17. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Hahaha. Köpte nyss en Note 5 och är sjukt nöjd. Tappade nästan suget nu när man måste vänta så "länge" [emoji4]

    Och jag förbokade 3 Augusti...
     
  18. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Kanske lika bra [emoji38]
     
    R3b0rn och Psicosis gillar detta.
  19. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Vad tidiga alla varit :P Jag bokade den 31/8.. Undrar om det faktumet kommer spela någon roll i slutändan.
     
    R3b0rn gillar detta.
  20. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Vi icke tålmodiga måste hålla ihop i tider som dessa! Det är enda lösningen!:teeth:
     
    lstenhoff och R3b0rn gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.