Vill utfärda en varning för
GeekBuying.
Köpte en Le Pro 3 för 3 månader sen. Betalade för DHL-frakt (dyr sådan!) De skickade varan 10 dagar efter betalning! När väl DHL fick den gick frakten på ett dygn.
Fick en kraftig gul fläck på min skärm efter två månader. Tog bilder på skärmen och skickade till
GeekBuying. Inga problem sa de. Skicka tillbaka så reparerar vi.
När den ankom
GeekBuying sa de plötsligt att de ville ha 80 dollar för att byta skärm. Som konsument är du i det läget hel utlämnad till säljaren! Jag tvärvägrade iaf att betala och sa att det borde vara ett garantiärende. Efter mycket långdragen mailväxling gick de ner till 65 dollar.
Nu är telefonen under reparation som ska ta 15 ytterligare dagar... Vi får se hur det här slutar
Jag tror inte detta är unikt för
GeekBuying egentligen utan vill utfärda en varning för alla fristående kinahandlare där du inte är "försäkrad" via t.ex PayPal.
Att handla via Ebay och Ali känns betydligt tryggare. Har vid flertalet gånger både fått tillbaka pengar och fått utbytestelefoner.
Click to expand...