vilken av dessa 2 kina plattor ska jag köpa

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av roru, 9 okt 2015.

  1. roru

    roru Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vilken av dessa 2 skulle ni ha köpt?

    1:http://www.aliexpress.com/item/Disc...ab_test=201556_10,201527_1_71_72_73_74_75,0_0

    cube talk 9x


    2:http://www.aliexpress.com/item/10-5...30018562.html?spm=2114.030010108.0.872.JHukgR

    octa core mtk6592

    är dessa 2 likvärdiga?

    cuben har ju retina skärm.....men jag vet inte om octa core har det....nån som vet vad var skärm den har..

    jag gillar octa core bättre....men har cuben mycket bättre skärm å så ,så får det väl bli den...eller någon annan om ni har nått tips..

    inte över 200 dollar bara

    mvh roland
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej @roru@roru

    Jag har flyttat ditt inlägg till avdelningen köpråd.

    Lycka till!
     
  3. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Tjenare!

    Skulle INTE köpa cube 9x - jag beställde själv en sådan och skärmen - även om den är högupplöst - är grynig. Ser ut som en smutsig film ligger emellan display och glas, och det är också mycket riktigt problem med vissa Cube-skärmar där något anti-reflektionslager är gjort av en sämre plast som resulterar i det (googla på Cube och grainy screen).

    Bortser man från det och har tur att får en bra skärm (finns inget sätt att försäkra sig om det) är plattan riktigt grym, men skärmen är en dealbreaker för mig. Fungerar som barnens videospelare i bilen nu. That's it.
     
    bernard gillar detta.
  4. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    ..och när jag tittade på den andra så kan jag bara säga det samma: KÖP inte. Det där är en kopia. Ingen äkta samsung. Är priset för bra för att vara sant är det i nästan samtliga fall när det gäller kinamarknaden inte sant.

    Kolla alltid in säljarens procent och feedback, nu betyder dessa inte så mycket på Ali Express då säljarna ofta gör upp med köparen om kompensation mot att ändå få en 5-star omdöme. I detta fall hade säljaren dålig rating, och jag hittade dessutom detta bland feedbacken:

    "Good packaging and okish case plus the free gift sd card. Tablet itself worth maybe 50kr 10,553.69x800 screen with 1gb ram and rom/phone storage is literally nonextinct.. maybe 2gb? Couldnt install a single game cause storage full out of the box.. So 4/64 is nothing close to reality. Extremely slow so the cpu is probably cheapest on the market. Ok tablet to read a book iguess but thats as far as id go. Buy a chuwi/cube/etc real one instead of this. Visually not too bad looking copy tho. Will give it away to some grandma :) Tested with reso/gpu/cpu/ram testing programs and test centers."

    och:

    "fake samsung tablet with standard quad core processor in the setting software has freeze which show you what seller want to show bios in fucking chinese donot trust antutu bench mark that sofware has hacked as well try to use other bench mark which show false processor , false screen resolution bloody entry level tablet with fucking huge 4GB RAM. dont buy avoid this seller same tablet is selling by different seller on aliexpress with different fske brand name please avoid aliexpress and fraud seller better to buy from ebay with paypal"
     
    bernard gillar detta.
  5. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Vi har en cube talk 9x hemma. Trivs bra med den! Tycker den gör sitt jobb, speciellt om man tänker på vad den kostar. Tycker skärmen är bra. Lite mörk bara. Inomhus är inga problem men en solig dag ute kommer du få svårigheter. Kameran får du inte heller förvänta dig mycket av. Annars tycker jag att den är kanon. Byggkvaliten är bra, skulle du blunda skulle du tror du har en dyr platta i handen. Bra betteritid. OK mjukvara. Lite kinaappar men de gick att enkelt avinstallera.

    Den andra skulle jag avråda ifrån. Det är nått lyrt med den. Den har inte äns nått märke... JAG skulle inte lita på den.

    Rekommendera banggood: www.banggood.com/Cube-U65GT-TALK9X-3G-MTK8392-Octa-Core-97-Inch-Android-44-Tablet-p-930639.html med prioriterad post (NLpost) har du den hemma rätt snabbt.
     
    Last edited: 13 okt 2015
  6. roru

    roru Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    oki..tack för svaren...då lutar det mera åt cuben då..om jag inte hittar något annat..men jag har läst att många tycker att cuben är den bästa skärmen du kan få för pengarna..(runt 1200-1400)