Vilken mobil mest prisvärd idag?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RealMagic, 24 jul 2016.

  1. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Som topic lyder, vilken mobil ska man välja, begagnad eller ej o prislapp runt 2500-3500? Vad jag vill ha är en skärm som är minst 5.5 tum , med hyffsad kamera o bra batteritid o bra ljud både med högtalare samt med hörlurar? Nån kinesisk? Nexus 6p? LG ? One +2? One plus 3? Något annat? Sony vill jag inte ha.. :) Har haft en moto x style tidigare som gick sönder, så nu vill jag ha en tills abonnemanget går o förlänga :) Så himla svårt när man inte vill lägga för mycket pengar just nu, men ändå vill ha en bra mobil :) Men det är väl så, man får vad man betalar för? Eller?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Då du har en budget på max 3500, Och 5,5", hyfsad kamera, bra ljud på både högtalare och lurar så är det ju en begagnad (eller hålla utkik hos butiker för kampanjer, har sålts för runt 3600) Nexus 6P som verkar vara rätt för dig och då får du inte en hyfsad kamera, utan en väldigt kompetent kamera och stereo högtalare.
    Batteritiden uttalar jag mig inte om då jag inte äger en och har sett väldigt varierande rapporter på detta.

    Om däremot du kan kompromissa på stereo högtalarna så är Oneplus 3 ett fint alternativ i mitt tycke.
     
  3. RealMagic

    RealMagic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2014
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    10
    Jag hade en nexus 6 på 64 tidigare o senast x style på 32 GB data + minneskort.. Räcker med 32 GB minne? Det är också svårt, sparar inte mycket, mest bilder o dpel till barnen.. O lite appar med bank o sociala medier typ.. :) Men vill ändå slippa o tömma luren titt som tätt.. :)
     
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Hur mycket utrymme använder du på Style då? Kolla igenom det så ser du ju om 32GB räcker. Och gällande bilder så använd nån molnbaserad lösning som det laddas upp till, på så sätt sparar du både lagringsutrymme och har bilderna på ett säkert ställe om ex. mobilen går sönder eller stulen. :)