Diskussion: Vilken ROM kör du just nu?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av droidgren, 2 feb 2012.

  1. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Som ni har sett så finns ju ett ganska brett utbud på ROMar till Galaxy nexus och det lär blir mer, dessutom har CM9 har inte släppts i skarp version ännu. Vilken som är bäst varierar naturligtvis efter tycke och smak samt mellan olika versioner.

    Vilken ROM har du valt eller har du nyss bytt ROM? Varför bytte du och varför valde du just den? Några speciella funktioner du ville åt?

    OBS Glöm inte skriva versionsnummer och om ni har flashat in några extra paket.

    Själv så fick jag min Galaxy Nexus förra veckan så jag har precis flashat in Apex v1.0.2 + XXKL1 radio. Ska köra den i några veckor och sen testa AOKP. Jag valde den då ROM-makaren har sin egen kernel i den (Apex-kernel), och hoppas på bra stabiltet.

    Än så länge verkar allt bra, men batteritiden verkar sjunka lite väl snabbt vid användning.
     
    Last edited: 2 feb 2012
  2. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    AOKP maguro #21 med Franco 15.2 och XXKL1 baseband.

    Quick settings, Power menu och höga användaranpassningsmöjligheter gjorde att jag testade.. Kört några veckor nu och stabilitet, batteriåtgång och bra möjligheter gör att jag håller fast änsålänge.
     
  3. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    yakju 4.0.2 factory image än så länge.

    http://code.google.com/android/nexus/images.html#yakjuicl53f

    Inte helt nöjd med stabiliteten - den bootar om ibland när man startar kameran. Ca en omboot i veckan har det väl blivit.

    Tänkte vänta med custom ROM tills nästa stabila version släpps från Google (om det nu blir 4.0.3 eller 4.0.4). Mest av lättja antar jag + att jag vill se hur en Nexusenhet känns original. Totalt sett är jag väldigt nöjd med ICS, men jag saknar alla ikoner i status bar som finns i CM och Oxygen som jag körde på Desire. Drömmen är att AdamG skaffar en Galaxy Nexus och gör en Oxygen för luren :)
     
  4. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Kör CM9 Nightly. Byter varje gång det kommer en ny. Anledningen att jag kör CM9 istället för AOKP (som är det andra vettiga alternativet enligt mig) är att jag gillar CM9s Power widget bättre en AOKPs Power toggle.

    Har kört francos kernel ganska länge men har senaste veckat testat att köra den som följer med CM9. Lägger nog in francos igen. Den är lite rappare.
     
  5. Astrofaes

    Astrofaes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    AOKP M3. Flashar endast in ny version när det släpps en milestone. Finns en hel del trevliga funktioner för användargränssnitt, exempelvis battery bar och snabbare/långsammare rotationstid.

    I övrigt kör jag med franco.Kernel #15.1 (byter då det känns värt "besväret") och baseband XXKL1. Är riktigt, riktigt nöjd med telefonens prestanda :)
     
  6. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    AOPK M3, franco kernel 15.2, radio XXKL1. Jag tycker M3 i kombination med francos 15.2 så känns det som batteritiden har blivit bättre än tidigare!
     
  7. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    MoDaCo Custom ROM, MCR Ir10, innehållande bl a:

    • Based on ICL53F (4.0.2) with selective merges from 4.0.3 AOSP
    • XXKK6 baseband
    • Nova Launcher
    • ...

    Kommer att köra denna ett tag sen blir det nog någon annan.
    Som ogre redan sagt, skulle vara guld om AdamG skaffade sig en GNex och tillverkade en Oxygen :)
     
  8. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    AOKP Milestone 3, Franco kernel 15.2.
     
  9. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Flashade igår in AOKP M3 (både -core och -gapps), från att en kort stund ha kört MCR Ir10.
    Jag kan inte peka på något särskilt, men MCR kändes inte riktigt "rätt".

    Nu däremot i AOKP M3 känns det mer som att ha kommit "hem". Den känns hittills stabil och kvick med många möjligheter. Kommer nu att hålla mig till denna nån vecka eller två.

    Anledningen att jag bytt till custom-ROM är att, trots att ICS vanilla är trevligt finns det saker som jag vill ändra, bl a Google-fältet högst upp är onödigt, synlig sökknapp hela tiden, snabbare respons på tangenten för multitasking.
     
  10. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Jag kör AOKP Build 22 nu med medföljande kernel. Fungerar riktigt bra.

    Har kört Vicous Miui 2.3.3 i några dagar, men det är lite småbuggar här och var som jag stör mig på. Väntar tills Miui blir mer kompatibelt med GN. När jag var på väg hem idag så startade den om sig 2 ggr och hamnade sedan i bootloop när jag lyssnade på musik. Så då bestämde jag mig för att gå tillbaka till AOKP. Bytte från AOKP för att jag även hade problem med den. Men vi får se hur det är nu med 22.
     
  11. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    AOKP, build 22 för närvarande.

    Ser ingen större anledning att flasha någonting annat än AOKP just nu faktiskt. Tills CM kommit ut med en riktig version finns det få konkurrenter. Modaco då såklart, men annars är det skralt. Miui väntar jag på, men än så länge är det för mycket buggar. RomanB plockar ju dessutom en hel del från CM nightlies, så frågan är hur wow CM blir när det väl släpps live.

    Har heller inte kommit någon riktig "wow!"-kernel (tänk mathkid95 eller supercurio till Nexus S), så det räcker gott med orginal. Francos är fin, men väldigt spretig mellan builds. Väntar på någon nice voodoo-lookalikefeature med lite småtweaks typ oggobber innan jag bryr mig nämnvärt.

    AOKP är dessutom helt stabil för mig och har i stort sett aldrig krånglat (det blev en hemsk bugg när jag uppdaterade från 21 till milestone 3, men det kan man knappast skylla aokp för), vilket gör det ännu enklare att stanna. Inte en enda omstart och batteritiden är bra på KL1.
     
    Last edited: 11 feb 2012
  12. Roger78

    Roger78 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kört manhattan i någon vecka nu och denna fungerar riktigt bra,testade milestone 3 innan men trivdes aldrig med den
     
  13. zero

    zero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2009
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S23 Ultra, Fold 4
    Platta:
    iPad 10,5
    Platta 2:
    iPad Mini
    AOKP M3, Franco 16.2. Riktigt nöjd än så länge!
     
  14. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    MoDaCo Lr11, 4.0.4.
    Sjukt nöjd med stabiliteten och batteritiden. Sannslös förbättring mot stock 4.0.2 som sög batteri (android OS) och microlaggade hela tiden.
     
  15. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Kör du franco kernel till den? Jag är så jävla less på 4.0.2 stock nu och vill gärna byta. Fast jag vill vara säker på att jag byter till något bra som håller ett tag. Gillar inte att hålla på att flasha om :(
     
  16. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    AOKP med Francos kärna. :) Hur nöjd som helst!
     
  17. limpandahlbom

    limpandahlbom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    La in CM9 senaste night idag och mycket possetivt överraskad av batterotiden samt att den är något snabbare :)

    Har dragit ner madaco rc11 med men ska köra cm9 veckan ut om den inte börjar bugga sig för mycket :)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  18. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag kör stock-kernel med KL1 baseband. Fungerar strålande.
     
  19. bosseh

    bosseh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har kört Apex v1.0.2, baseband KL1. Känslan är som att skära med het kniv i smör. :D Jag har inte haft några problem med störningar av något slag. Även rent objektivt är denna ROM snabb:P

    Edit. Fösökt bifoga skärmdump. Blev inte bra. :( Quadrant standard ger totalt 2464 vid 1.2 GHz. Stock ligger strax över 2000. Jag kör överklockat 1.35 GHz och får då totalvärde 2846.:)
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 19 mar 2012
  20. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Just nu kör jag LiquidSmooth 1.25 plus LeanKernel, och det verkar vara en riktigt trevlig mix!