Vilken skulle ni välja

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Dorkington, 27 maj 2017.

  1. Dorkington

    Dorkington Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Min sambo är ute efter en ny mobil. Ju större desto vill helst ha en mobil över 6 tum. Och jag har hittat dessa två utmanarna Doogee Y6 Max eller LeTV Max 2. NU undrar jag om det finns en bättre eller sämre telefon av dessa, eller finns det någon annan som är bättre än dessa.

    Extremt tacksam för hjälp.
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Finns ju inte alltför mycket att välja på i 6+ tum, men en som varit någorlunda omtyckt är Xiaomi Mi Max, efterföljaren är lanserad i veckan, Mi Max 2 dock kan det ju dröja ett tag innan den går att beställa.

    Ett annat kanske kan vara Sony XA1 Ultra? Visserligen dyrare än ovanstående men fördelen med denna är ju att du kan köpa den från svensk ÅF, dvs full garanti, även full funktionalitet med 4G, och även mjukvaran borde/lär vara ett säkrare kort i mitt tycke.
     
    chraist gillar detta.
  3. Qui vivra verra

    Qui vivra verra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2015
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    ROM:
    Android 9.0 Pie
    Info:
    Smart Launcher 5.0
    Telefon 2:
    Doogee Y6 MAX, Nubia m2, Xperia X
    ROM:
    Marshmellow 6.0, Oreo 8.0
    Info:
    Smart Launcher 5.0
    Telefon 3:
    Windows Phone Lumia 635
    Info:
    Nödtelefon
    Platta:
    Motorola Zoom
    ROM:
    Android 4.0
    Platta 2:
    Archos 70B (katt-platta)
    Info:
    Lek-platta för mina katter!
    Övrigt:
    Lenovo Chromebook 11
    Hej!

    Doogee Y6 Max har jag har sedan i januari i år och är mycket nöjd med den, förutom en viktig aspekt, att ljudet vid samtal är distat och ekardärför.

    Kan vara bara mitt ex, så klart. Men jag använder luren som en smidig surfplatta och som sådan är den utmärkt, både snabb och har en tillräckligt bra skärm.

    LeEco Le Max 2 är en mobil som jag också kollat mycket på... Och som jag funderat mycket på att införskaffa då dess spec i förhållande till priset är helt ok. Kanske börjar bli lite gammal, men har tidigare fått många goda omdömen. Och är förmodligen bättre som telefon betraktat än vad Y6 Max är.

    Har i vart fall inte hört något negativt om samtalsljudet.

    /d:-)