Vill bli notifierad vid ändringar i ens inlägg

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Droid55, 23 dec 2017.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Upptäckte precis att någon har ändrat titeln på en tråd jag skapade. Jag har inget emot ändringen i sig så det gör inget. Däremot gillar jag inte att jag inte blir notifierad när ändringar av ens inlägg sker. Bara jag som upplever det obehagligt eller som att jag inte har kontroll? Det är ju hyfsat lätt att upptäcka när någon ändrar titeln men om det också sker ändringar i texten så är det väldigt svårt att upptäcka det. Speciellt om det är ett långt inlägg jag har gjort.

    Finns det möjlighet att bli notifierad per automatik när någon mod ändrar ens inlägg eller om det inte går att automatisera, kan ni vänligen ange orsak/mod under redigering (man får möjlighet att ange orsak vid redigering).

    Hoppas ni tar det på rätt sätt.
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    @Rebecka@Rebecka I de flesta fall där vi gör en ändring av en rubrik eller inlägg så brukar medlemmen att meddelas. I det här fallet så glömdes det helt enkelt bort.
     
    chraist gillar detta.
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Ok. För jag har varit med om det förut men då gällde det ett inlägg och ingen titel.
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    När det gäller trådtitel så finns faktiskt inget val att skicka en notis till medlemmen som skapade tråden. Många gånger är det som @220volt@220volt nämnt ändringar av enklare slag, stor bokstav, felstavningar och kanske lägga till en prefix av titeln. Samtidigt ser jag inte riktigt problemet med att vi ändrar då det är vår uppgift att det är ordning och reda på torpet ;-)

    Gällande notis kan vi titta på detta om det går att lösa smidigt, eventuellt i en framtida uppdatering @bernard@bernard
     
    bvb och jnsson gillar detta.
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Jo, titel är ju lätt att upptäcka också, något som inte kan sägas om ändringar i text.
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Gällande text är det i regel länkar vi plockar bort och då ska man få en notis om det. Men vi kan som sagt miss att klicka i ibland. Görs det över tapatalk t.ex. har vi inga som helst möjlighet att skicka notis på en ändring. Då är det pm som behövs. :-)
     
  7. Droid96

    Droid96 Guest

    Hej @Rebecka@Rebecka

    Det var jag som ändrade titeln för att den inte ska förväxlas med den klistrade tråden "iPhone X" som redan finns i Apple-forumet.

    Jag såg det mest som städgöra och inte moderering vilket är orsaken till att jag inte kontaktade dig. Jag skulle aldrig ändra i ett inlägg utan att kommunicera med användaren i fråga.

    Jag noterar att du önskar bli meddelad även vid titel-ändringar och kommer göra det i framtiden.

    Ha det fint!
    / Jacob
     
    Droid55 och chraist gillar detta.
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Nej, du behöver inte notifiera mig vid titel-ändringar. Jag började bara undra om något annat hade ändrats i mitt inlägg också.

    Du kan fortsätta ändra mina titlar för jag antar att det aldrig blir sämre. Jag höll faktiskt på att döpa tråden till "Recension av iPhone X" men tänkte det kanske såg konstigt ut när jag hade valt etiketten "Recension" framför. :)
     
  9. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag hade inga länkar den gången jag syftar på, men det är gammalt nu så jag tänker inte dra upp det nu. Jag vill gärna bli notifierad (eller få PM om Tapatalk) om det sker ändringar av mina inlägg. Kom ihåg att mitt inlägg inte bara hade blivit redigerat utan omformulerat vilket jag ogillade (och det resulterade i att jag valde att ta bort hela inlägget).

    Nog om detta. :) GOD JUL!