Fråga: Vill ha grafiskt lösenord + "svep"

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av gust3n, 26 apr 2016.

  1. gust3n

    gust3n Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hoppades på att mitt dilemma skulle försvinna iomed Marshmallow, men icke!

    Vad som händer nu:
    Jag väljer att ha grafiskt lösenord som gäller i 5 min. Om jag öppnar telefonen inom 5 minuter hamnar jag direkt på hemskärmen. Utan att behöva röra skärmen alls.

    Vad jag önskar:
    Jag vill ha grafiskt lösenord som gäller i 5 minuter. Om jag öppnar telefonen inom 5 minuter vill jag hamna på låsskärmen, och behöva svepa för att komma in i telefonen. Jag vill inte komma direkt till min hemskärm.
    (Vågar knappt skriva detta, men vill att det ska fungera som på iPhone)

    Någon som har en bra lösning på detta?
     
    marges gillar detta.
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Fungerar det som du vill om du stänger av mobilen med power-knappen? Om inte så ändra till att power-knappen låser mobilen och testa igen. Det fungerar då för mig enligt dina önskemål men jag har en del smartlock-inställningar som kan påverka.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  3. gust3n

    gust3n Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nja, då blir den ju låst så att man får köra det grafiska lösenordet igen.

    Lösningen jag gjort nu är, precis som du, med smartlock. Att jag har ett grafiskt lösenord, men så länge telefonen ligger i fickan låser den sig inte. Då fungerar det precis som jag önskar. Lägger jag ifrån mig telefonen behövs grafiskt lösenord för att öppna igen.

    Har även lagt till att den inte ska låsa sig då jag är hemma. Så detta skulle jag säga ha löst mitt problem.
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Hos mig blir inte telefonen låst så att grafiskt lösenord måste användas utan det blir endast svep precis som du önskar. Om jag deaktiverar låsning med powerknapp så blir det inte svep utan jag kommer direkt in i telefonen. Jag misstänker att smartlock håller telefonen upplåst så jag alltid slipper grafiskt lösenord. Har smartlock för hemma, jobbet och de platser jag ofta är på, om telefonen är på mig, om telefonen är ansluten till min klocka och mitt BT-headset.