Guide: viperMOD PrimeTime, Root-Busybox-Unroot-Unlock-CWM

Diskussion i 'ASUS' startad av plun, 30 jan 2012.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej att enbart roota sabbar inte garantin.

    Däremot att låsa upp plattan med ASUS verktyg gör att garantin ryker.

    Nu valde jag själv att låsa upp och har inte följt senaste root-metodik hos XDA.

    Men det är ju bara att läsa på !

    http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1414

    --
     
  2. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Hej. Funderar lite på att roota och lägga in en annan ro men har ju lite frågor :-)

    * jag la nyss in .28 uppdateringen om i samband med det brickade jag den! Men löste det med hjälp av plun och XDA, tack! Men efter det så står det " The device is unlocked " när jag startar primen. Har inte använt asus upplåsnings program och det stog inte så innan jag installerade .28. Så kommer jsg inte kunna ta imot asus uppdateringar nu? Och är garantin körd nu?

    * Till root, Det verkar ju himla smidigt att använda vipermod till root/unroot och efter det är gjort är det väl bara att ladda ner en rom, lägga in zip filen i minnet och döpa det till update och sen gå in i recovery och installera därifrån?

    * Finns det stock roms att installera om man villgå tillbaka till stock igen? Mvh j
     
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo gör ingenting just nu med plattan tills det klarnat hos XDA och den officiella Jelly finns att bygga en rom med.

    Jag kör AndroWook men den ligger i den "högre skolan" att installera plus att jag har en NVFlash-backup som också ligger i den högre skolan....

    Följ XDA och kolla noga vad som händer !! Chansa inte utan följ säkra uppdaterade guider som verifierats funka utan trubbel !
     
  4. kicken

    kicken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock

    Tack, ja vad jag har läst så får man inte ota updates a v asus med unlocked bootloader. Så det är väl bara att vänta på XDA grabbarna :)

    Men måste jag inte roota för att kunna lägga en en jelly beam rom från XDA? Har CWrecovery redan. Men inte root tillgång. Titanium backups funkar inte.
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo som jag skrev men med andra ord "Sitt ner i båten" !!

    Root är med i alla custom-rom jag känner till så det behöver man inte bry sig över.

    Jelly-uppdateringen verkar pytsas ut i sydostasien just nu inkl Australien så det borde snabbt dyka upp en rom... MEN då är det viktigt att verkligen kolla tråden där den dyker upp, Primen är ju klart lätt-brickad...:P