Problem: Vissa kontakter visas inte?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av rickards, 24 jan 2018.

  1. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Har ett märkligt problem. Några få av mina kontakter som jag vet finns sparade på min Gmail syns inte i kontaktlistan. De har funnits länge men har försvunnit nånstans på vägen. Märkligast är att de dyker upp som förslag i Snapchat, så nånstans finns de kvarvarande, men de går inte att finna kontakterna annanstans i telefonen. All sync är på som den ska och jag har alltid sparat mina kontakter på min Gmail. Nån som har några idéer? Använder en Moto g5s plus, kör 7.1.1, men jag tror bekymret har uppstått nnan jag bytte till den här luren.
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Har kollat så att kontakterna finns med här: Google Contacts
    Det är nog bra att även flytta in dem från "Other contacts" till "My contacts". Då är de sparade bland dina kontakter. "Other contacts" innehåller såna du har mailat till någon gång. Det beror lite på din inställning i Gmail.
     
  3. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 740
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Tack för tipset. Mende kontakter jag saknar finns inte med där heller, inte heller under "övriga kontakter". Märkligast är som sagt att de dyker upp som vänförslag i Snapchat, men inte går att finna nån annanstans, och jag vet till 100 % att de har funnits tidigare.