Problem: Vissa saker synkas inte längre från min Androidmobil -> Googlekontot, varför?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av nizzehult, 15 nov 2017.

  1. nizzehult

    nizzehult Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har Googlat(!) på felet men hittar ingen som har samma problem.
    Har alltså en Huawei H8 med Andriod 7.0 och till den har jag också ett Google-konto. Ej rootad. Den börjar på att vara nåt år gammal och funkar bra.
    I början när den var ny så funkade allt som det skulle och alla Google-specifika saker synkades per automatik från nallen till kontot; Appdata, Chrome, Dokument, Gmail, Google Drive, Google+, Kalender, Keep, Kontakter och Persondetaljer (Google Fitness, Google Play Filmer och Google Play Musik stängde jag av synkningen på då de inte används).
    Av en slump upptäckte jag att saker på nallen inte fanns när jag loggade in på Goggle på en dator och började så kolla synkningen. Det visade sig att det bara är Kalender, Kontakter och Gmail som verkar synkas med automatik timvis - alla övriga "står stilla" när det gäller synkning och har så gjort sen september! Trycker jag manuellt på "Synkronisera nu" så synkar den men det här ska ju ske helt automatiskt! Gällande Googlekontot finns heller inget schema att sätta upp utan det här är nåt som verkar vara inbyggt i operativet och ska ske helt utan interaktion från mig. Givetvis är rutan "Automatisk datasynkroniering" ikryssad. Har inga problem med synkning av övriga program.
    Vi använder Keep rätt mycket där vi delar ett dokument inom familjen som fungerar som inköpslista - väldigt praktiskt - och tidigare så kunde man nästan se i realtid när andra skrev nåt. Nu händer ingenting.
    Vill helst inte ta bort -> lägga tillbaka kontot då alla mina kontakter och kalendern finns där. Med en massa specifika ringsingnaler mm.
    Har rensat cachen, startat om osv. Inga felmeddelanden kommer upp utan det verkar bara som att det är nåt som exkluderar delar av synkningen i det tysta.
    Tidigare hade jag två Googlekonton på mobilen så jag tänkte att det var detta som störde men jag har nu tagit bort det andra.

    Det finns en kontrollfunktion i Android, om man slår *#*#CHECKIN#*#* (eller *#*#2432546#*#*) under sin dialer (man behöver inte trycka på luren) så dyker det upp ett "Checkin succeded" om den anser att telefonens synkronisering funkar. Och det gör det.

    Varför har detta uppstått och hur får jag igång detta igen? Vill helst inte blåsa om mobilen.