Webbläsaren på min Samsung galaxy s7 säger att jag har root

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av linnuussoder, 7 jun 2017.

Taggar:
  1. linnuussoder

    linnuussoder Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag kom åt knappen hemligt läge på Samsungs webläsare och det står att Rootning har identifierats. Jag har försökt roota men då installerade jag om telefonen och hela updateringen från smartswitch på datorn. Jag har laddat ner root checker appar och alla säger att jag inte har root. Enhetsstatus inställningen säger officiell. Kan någon hjälpa mig med detta problem för att jag vill inte att min försäkring försvinner (om den gör det pga. det) och det är inte så roligt att inte kunna använda allt i telefonen
     
  2. BOZG

    BOZG Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    När det gäller Samsungs egen mjukvaru som till exempel webbläsaren, S Health och Samsung Pay är det inte root som är avgörande utan Knox. Om du tidigare försökt att roota din lur har du nog trippat Knox och det finns tyvärr inget sätt att gömma eller nollställa det.

    I bästa fall kan du hitta några workarounds som kan ge dig tillgång till några av apparna igen men du kommer aldrig ha en helt stock telefon igen. Det finns en tråd här med förslsg om hur man kan få vissa saker att fungera trots en trippad Knox.
     
    linnuussoder gillar detta.
  3. linnuussoder

    linnuussoder Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    Tack för hjälpen
     
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Ursäkta att jag svarar lite sent på detta!
    Försäkringen kan aldrig påverkas p g a trippat Knox inte heller reklamationsrätten som är lagfäst i Sverige. Vad som i värsta fall kan hända är att Samsungs frivilliga garanti upphör att gälla OM DE UPPTÄCKER DET! Det beror förstås på vad du i så fall skulle komma att få fel på. Säg att luren dör, då är det ganska otroligt att ett trippat Knox upptäcks då de förmodligen byter hela moderkortet. Det är dessutom tveksamt om man skulle behöva hänvisa till garantin, utan reklamationsrätten gäller säkerligen i de flesta fall.
    Vad jag försöker säga är att det inte MÅSTE ha så stor betydelse alls om man inte har maximal otur skulle jag tro i alla fall! :)