Fråga: WhatsAPP telefonnummer

Diskussion i 'Frågor och support' startad av rufflarn, 6 dec 2017.

  1. rufflarn

    rufflarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjenare! Jag är på besök hos mor min och hon visade ett meddelande på sin telefon som dök upp nyss. Meddelandet lyder; "telefonnumret är inte registrerat på den här telefonen. Detta beror troligtvis på att du registrerat telefonnumret med whatsapp på en annan telefon."

    Hon har whatsapp på sin telefon men aldrig använt det, aldrig använt det på sina tidigare telefoner heller.
    Googlade men kunde inte hitta något vettigt svar.

    Jag är rädd att hon blir stalkad eller något liknande då det har hänt tidigare, vad betyder meddelandet mer detaljerat?

    Tack för svar.
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det betyder nog inget annat annat än det som står i första delen: "telefonnumret är inte registrerat på den här telefonen"- Att det sedan kommer vad de anser vara en rimlig orsak är inget att bry sig om. Det är bara deras hypotes.
    Verkar som Whatsapp skickar ut rätt mycket aviseringar av den typen just nu. Jag har i och för sig inte kollat närmare, då det i samtliga fall där jag sett det handlat om folk som inte anv'änder appen (och det är förstås orsaken till att numret inte är registrerat på enheten), så jag har helt enkelt tagit bort den för att minska förvirring och oro.
     
    rufflarn gillar detta.
  3. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Är ingen expert på whatsapp, men det meddelandet dyker upp om man har registrerat sitt telefonnummer med whatsapp på en mobil och försöker registrera samma telefonnr på en annan mobil. Man får en kod man skall knappa in när man registrerar numret för att aktivera. Så det låter ju onekligen som att någon registrerat numret på whatsapp, men det måste då ha skett med din mors mobil/simkort för att bli aktiverat.
     
    rufflarn gillar detta.
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Du kan nog vara lugn. Så länge hon har haft samma nummer under lång tid och inte bytt osv.
    För ditt whatsapp konto är kopplat till ditt nummer/simkort.

    om du betyder och släpper ditt nummer så kan det i värsta fall vara i någons andra händer inom 3 månader, då tror jag man ska kunna återskapa whatsapp kontot om du inte tagit bort det.

    Många många appar kopplar man till numret så det är bra om man håller sig till ett och samma nummer och inte byter.. om ni byter var nog med att ta bort alla konton i appar som är kopplade till ditt nummer vilket kan vara svårt då man genom åren har använt extremt många appar varav väldigt många kräver att man skriver sitt telefon nummer.
     
    rufflarn gillar detta.
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Så kan det vara, men mig hönder det bara om jag aktiverat whatsapp på en mobil och sedan aktiverar det på en ny. Då dyker det meddelandet upp på "gamla" mobilen.
     
  6. rufflarn

    rufflarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Okej, vi raderar appen och tackar för svaren! :)