Wifi och Bluetooth slutat fungera efter uppdatering.

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Bifftek, 13 aug 2017.

  1. Bifftek

    Bifftek Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    För några dagar sedan så uppdaterades "What's New" mitt under natten och sedan dess så har inte Wifi eller Bluetooth fungerat korret. Båda kopplas från/till konstant och mobilen har svårt att hitta några som helst enhter i närheten trots att dom är nära och när jag väl lyckas koppla ihop mina Bluetooth hörlurar eller hemma Wifi så kan allt fungera i 10 sekunder till 10 minuter eller helt nekelt skifta mellan att koppla av/till lite random hela tiden.

    Jag har prövat att starta om mobilen och enheterna men det har inte gjort någon skillnad. Har dessutom försökte reparera mobilen via PC Companion men det gick inte att göra. Och sist så gjorde jag en back-up på min app-data och sen gjorde en systemåterställning vilket löste problemet i 10min och sen så dök samma sak upp igen.

    Jag undrar ifall någon helt enkelt har en lösning eller vet i vilken riktning jag kan vända mig till.
    Mvh.
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Har du testat att starta om i säkert läge? Håll in strömknappen. När du får upp en ruta så ska du trycka och hålla in på "Stäng av" tills du får upp alternativet att starta om i felsäkert läge. Välj sedan ok. Om problemen kvarstår i felsäkert läge så kan @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport hjälpa dig vidare.
     
  3. Bifftek

    Bifftek Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.

    Tack för ditt svar. Jag har redan testat säkert läge och även testat att fabrikåterställa telefonen och även reparera telefonen via Companion men det har inte löst problemet.

    Sonys Chat support kunde inte heller hjälpa så jag ger nog upp med Sony. Men tack för hjälpen.

    mvh
     
    Last edited: 17 aug 2017
  4. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej!

    Jag såg ditt PM, kika gärna på mitt svar där så felsöker vi vidare tillsammans! :)
     
    Sandynyl gillar detta.
  5. Sandynyl

    Sandynyl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har samma problem, Bluetooth och wifi har problem att ansluta och har den väl kopplat tappar den kontakten om jag rör mobilen... Det blev också efter en uppdatering i somras..
     
  6. Bifftek

    Bifftek Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.

    Kan tyvärr meddela dig att problemet inte löste sig på min telefon. Det fungerade ibland lite till och från men i slutändan så återkommer problemet.

    Du kan avinstallera uppdateringar ifrån en app när du går in i appinställningar och väljer en specifik app. I mitt fall var det "What's New" som orsakade problemet men trots avinstallation så hjälpte det enbart lite och problemet kvarstår.