Problem: Wifi problem

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av ducce, 14 dec 2016.

  1. ducce

    ducce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har i denna vecka fått problem med min Wifi. Inga problem att ansluta till nätverk, och signalstyrkan är god när jag testar med Wifi Analyzer. men jag får ingen internet anslutning, symbolen visar på bra styrka och småpilarna visar att datatransfer sker, men ibland dyker utropstecknet upp som visar ingen internet uppkoppling, men inte alltid. Om jag kopplar från nätverket och ansluter igen kan jag ibland öppna en sida i chrome eller något annat, men sen tar det slut. Problemet verkar inte gälla någon spec. app, mail, chrome och play strular. Om jag går över på mobildata fungerar allt som det skall. Tycker den har börjat sluka batteri i samband med att detta problem uppstod, har endast uppdaterat några appar senaste tiden, inget annat.
    Kör på V 5.1.1, standard, inte blivit färdig till att lägga in någon ROT än.
    Någon som har några bra tips?

    /Robert
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Jag tycker att det låter som att det är fel på din router. Är det inga av dina andra enheter som är uppkopplade mot nätverket som har liknande problem? Har du testat andra WiFi-nätverk och har du samma problem då?