WiFi-Samtal

Diskussion i 'Xperia XZ1 Compact' startad av Banan, 6 apr 2018.

  1. Banan

    Banan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är det nån som får WiFi-Samtal att fungera via Halebop? Jag får inte tilll det iaf. Funkar klockrent på min XZ1 med Telia, flyttar jag över Telia kortet i compacten så går det att aktivera. Men med Halebop-kortet i går varken Volte eller wifi-samtal att aktivera, finns inte ens med som alternativ. Har beställt ett nytt sim-kort från halebop men det gjorde ingen skillnad.
    Jag glömde tyvärr prova halebop i xz1:an så jag vet inte hur det skulle gå.

    Känns spontant som ett halebop fel men dom säger bara installera om telefonen vilket känns sisådär då det går med telia.
     
  2. kpj

    kpj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har halebop och för mig fungerar både wifi och Volte samtal. Det måste vara något med telefonen.
     
  3. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Låter snarare som det är något med abbet hos Halebop, skulle det vara fel på telefonen skulle väl knappast alternativen dyka upp med Telia SIM heller.
     
  4. Banan

    Banan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Efter allt för mycket tid nerlagt på Halebop supporten utan att komma närmare en lösning ledsnade jag och gick över till Telia så nu funkar det klockrent. Enligt Halebop skulle det vara aktiverat på nätet/abbet men helt omöjligt att få igång det på luren.